Page 31 - Inżynieria & Utrzymanie Ruchu - Styczeń / luty 2020
P. 31

Nominacje do konkursu PRODUKT ROKU 2019
PRZEMYSŁ 4.0
Wózek autonomiczny AIV ROBOTIC
ETAP II
PROMAG
Jednym z trendów technologicznych po- jawiających się w nowoczesnych magazy- nach jest obecnie realizacja transportu we- wnętrznego za pomocą bezobsługowych, autonomicznych wózków AIV. Dzięki zasto- sowaniu tych wózków proste, powtarzal- ne czynności transportowe są realizowane w trybie ciągłym, bezobsługowo, z zapew- nieniem powtarzalności pracy oraz wyso- kiego bezpieczeństwa.
Rozwiązanie oferowane przez PROMAG to wózek ROBOTIC, który dzięki nawigacji na- turalnej nie porusza się po ściśle zdefinio- wanych trasach, lecz na bieżąco, elastycz- nie dobiera najbardziej optymalne ścieżki transportowe w celu szybkiej realizacji za- dań. Robot autonomiczny sprawdzi się
u klientów realizujących powtarzalne pro- cesy transportowe spaletyzowanych towa- rów. Dlatego przede wszystkim rozwiąza- nia te są stosowane do transportowania su- rowców lub podzespołów na linie produk- cyjne albo montażowe. Wózki te są również
doskonałym uzupełnieniem dla systemów przenośników, ułatwiając transport towaru bez konieczności zamykania ciągów komu- nikacyjnych lub dróg transportowych.
Wózki ROBOTIC znajdują zastosowanie
w miejscach, gdzie wysoko jest cenione bezpieczeństwo pracy. Znacznie redukują współczynnik wypadków poprzez elimino- wanie zderzeń wózków, a co za tym idzie, uszkodzeń regałów. Oprócz wbudowanych systemów bezpieczeństwa, jak skanery Lidar, na uwagę zasługuje mechaniczne zabezpieczenie wózka w postaci zderza-
ka bezpieczeństwa. To kilkustopniowe za- bezpieczenie minimalizuje ryzyko wystą- pienia nieprzewidzianych kolizji, gdyż pod- czas zbliżania się do przeszkody wózek ha- muje, a następnie, bezpośrednio przed nią, się zatrzymuje.
Dzięki nawigacji naturalnej wózki AIV RO- BOTIC są łatwe w implementacji – standar- dowe wdrożenie trwa około 3 dni. Czas pracy takiego robota wynosi do 14 godzin przy ładowaniu trwającym tylko 45 minut. Przede wszystkim jest przeznaczony do transportu palet EUR o masie do 1000 kg.
http://pr.utrzymanieruchu.pl/produkty/ opis/53/29/


































































































   29   30   31   32   33