Page 52 - Inżynieria & Utrzymanie Ruchu - Styczeń / luty 2020
P. 52
VIII EDYCJA KONKURSU
Pilkington Automotive Poland z tytułem Fabryki Roku 2019
Z Ryszardem Janią, prezesem zarządu pełniącym obowiązki Country Managera w NSG Group w Polsce i dyrektorem generalnym Pilkington Automotive Poland, rozmawia Bohdan Szafrański.
sne rozwiązania, które pozwalają nadzo- rować procesy produkcyjne, logistyczne
i utrzymania ruchu. Nowoczesna fabryka w Chmielowie została zaprojektowana zgodnie z wymogami koncepcji Przemy- słu 4.0. Wszystkie maszyny połączone są z siecią przemysłową Ethernet. Informacje o statusie produkcji są zbierane online. Wskaźniki takie jak wydajność, dostęp- ność czy uzysk, obliczane są na bieżąco
i dostępne dla osób nadzorujących pro- cesy, a także dla dyrektora zakładu. Stany maszyn czy urządzeń budynkowych typu kotły, klimatyzacje, sprężarki są na bie- żąco wyświetlane i dostępne dla działu utrzymania ruchu. W tym roku planowane
Bohdan Szafrański: Proszę przybliżyć naszym czytelnikom historię zakładów Pilkington Automotive Poland.
Ryszard Jania: Pilkington zajmuje się pro- dukcją szkła od 1826 r. Jako inwestor firma pojawiła się w Polsce w 1993 r.,
a branża Automotive rozpoczęła działal- ność w 1997 r. W 2006 r. firma została przejęta przez japoński koncern NSG Group, którego częścią jest spółka Pil- kington Automotive Poland. Jesteśmy jed-
nym z największych producentów szyb samochodowych na świecie.
Gdzie zlokalizowane są zakłady Pilkington Automotive Poland?
Nasze zakłady mieszczą się w Chmielowie i Sandomierzu. To właśnie tam powstają szyby hartowane i laminowane, przednie, boczne, tylne i dachowe.
Warte podkreślenia jest to, że Pilkington Automotive Poland inwestuje w nowocze-
50
INŻYNIERIA & UTRZYMANIE RUCHU
Źródło: Pilkington Automotive Poland