Page 12 - Inżynieria & Utrzymanie Ruchu - Styczeń / luty 2020
P. 12
AKTUALNOŚCI
ITM
Targi ITM nie zwalniają tempa
Strefa start-upów, oferta programowa dla sektora MSP – to tylko niektóre
z nowości, jakich można się spodziewać w najbliższej edycji ITM INDUSTRY EUROPE. Nie zabraknie także sprawdzonych pozycji w programie wydarzeń. Zapowiadanego w mediach kryzysu w przemyśle na razie nie widać w rynko- wych tendencjach. Spowolnienia nie odzwierciedlają również targi ITM.
dzo dobry rynek docelowy dla innowa- cyjnych start-upów i przede wszystkim to rynek świadomy, że czasami trzeba sporo zainwestować, żeby później zyskać. Wła- śnie takie start-upy planujemy pokazać na ITM – mówi Anna Lemańska, dyrektor targów ITM INDUSTRY EUROPE.
Akademia Natryskiwania Cieplnego
Już po raz trzeci targom ITM INDU- STRY EUROPE towarzyszyć będzie Aka- demia Natryskiwania Cieplnego. Jak zwy- kle wydarzeniu towarzyszyć będą ciekawe merytorycznie referaty.
Jednym z wystąpień Akademii Natry- skiwania Cieplnego, która zaplanowana jest w trzecim dniu targów (4 czerwca), będzie przedstawienie i omówienie pro- gramu powołania stowarzyszenia zrzesza- jącego instytucje zajmujące się natryski- waniem cieplnym w Polsce.
Targi ITM INDUSTRY EUROPE odbędą się 2–5 czerwca 2020 na tere- nie Międzynarodowych Targów Poznań- skich. W tym samym czasie będzie można jednocześnie zwiedzić ekspozycję: targów logistyki, magazynowania i transportu Modernlog, 3D Solutions – targów druku i skanu 3D, Subcontracting oraz Forum Odlewniczego Focast.
www.itm-europe.pl
Oprócz bogatej ekspozycji przygotowa- nej przez firmy zarówno z Polski, jak
i z zagranicy siłą targów ITM INDU- STRY EUROPE jest także bogaty program wydarzeń. We współpracy z partnerami
i wystawcami Grupa MTP szykuje w naj- bliższej edycji nie tylko oczekiwane przez profesjonalistów, sprawdzone punkty, ale także nowe inicjatywy.
Co dziesiąta firma MSP działa w przemyśle
Wsłuchując się w potrzeby rynku, zespół ITM INDUSTRY EUROPE szykuje bogaty program wydarzeń dla firm z sektora MSP. Szczególny nacisk zostanie położony na możliwości innowacji w zakresie tech- nologii i cyfryzacji. Niestety, statystyki pokazują, że jeszcze nie wszystkie pol- skie przedsiębiorstwa dostrzegają poten- cjał tego kanału komunikacji. Największy
Amica
potencjał tkwi w małych i średnich przed- siębiorstwach, które nie mając możliwości zatrudniania wykwalifikowanych w tym kierunku pracowników i wdrażania nowo- czesnych technologii, są zagrożone wyklu- czeniem cyfrowym.
Takie rozwiązania, które są możliwe do wdrożenia w MSP i jednocześnie po- zwalają usprawnić wiele procesów, będą kluczem oferty programowej skierowanej do menedżerów firm MSP.
Przemysłowy START-UP ZONE
Nowością targów ITM INDUSTRY EUROPE 2020 będzie strefa przezna- czona dla start-upów w przemyśle.
– W przemyśle cały czas poszukuje się jak najlepszej wydajności. Nie sposób jej osią- gnąć, nie inwestując w automatyzację
i najnowsze rozwiązania z zakresu cyfry- zacji. Firmy z branży przemysłowej to bar-
„Amica 4.0” – transformacja cyfrowa polskiego producenta AGD
Transformacja cyfrowa i Przemysł 4.0 to kolejne kamienie milowe rozwoju przemysłu oraz przedsiębiorstw. Przykładem jest ogłoszony właśnie projekt polskiego lidera rozwoju
w tym zakresie – Grupy Amica.
Podczas konferencji, która odbyła się
w styczniu br. w Warszawie, rozmawiano o rozwoju oraz inwestycjach Grupy Amica w cyfryzację i robotyzację na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy.
– Prowadzona przez nas transformacja cyfrowa jest częścią strategii HIT 2023, którą przyjęliśmy w 2014 r., a pod koniec 2019 r. doprecyzowaliśmy część założeń,
w tym plan cyfryzacji oraz wartość inwe- stycji w tym zakresie. Poprzez szybki roz- wój chcemy do lata 2023 r. stać się jednym z trzech czołowych producentów sprzętu grzejnego w Europie – mówił Robert Stobiński, członek zarządu Grupy Amica ds. transformacji cyfrowej. – Inteligentne przedsiębiorstwo skupia się na zwiększa- niu wydajności operacyjnej i efektywno- ści procesów wewnętrznych oraz opraco- wywaniu nowych modeli biznesowych, przy jednoczesnym czerpaniu z doświad- czeń klientów i pracowników. Nasz plan zakłada m.in. wzrost produkcji oraz uspra- wnienie systemu dystrybucji produktów do klienta, a jednym z efektów tych prac jest wybudowany w 2017 r. automa-
tyczny magazyn wysokiego składowania. Nasz projekt i nasze rozumienie cyfryzacji wyróżnia to, że dotyczy wszystkich obsza- rów funkcjonowania Grupy. Skupiamy się jednocześnie na procesach dotyczących marketingu, zarządzania danymi, księgo- wości, dystrybucji i obsługi klienta. Drugą częścią transformacji będą zmiany w pro- dukcji, takie jak robotyzacja i automatyza- cja części procesów w fabryce kuchni we Wronkach – dodał Robert Stobiński.
Podczas spotkania Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finan- sowych i kontrolingu, wspomniał również o aspekcie wzrostu przychodów i zyskow- ności, jaką niesie transformacja cyfrowa.
www.amica.pl
10
INŻYNIERIA & UTRZYMANIE RUCHU