Page 23 - Inżynieria & Utrzymanie Ruchu III kwartał 20123
P. 23

cele i zainteresowania. Zespoły działają na różnych zmianach i raportują do różnych przełożonych, którzy z kolei mogą raportować do struktury korporacyjnej. Wszystkie te osoby i zespoły w jakiś sposób wykorzystują technologię do wyko- nywania swojej pracy. Wdrożona technologia, która ma po- magać ludziom i zespołom w bardziej efektywnej współpracy, będzie znacznie bardziej skuteczna niż technologia, która jest trudna w użyciu i wymaga od ludzi dostosowania swoich za- chowań, aby z niej korzystać.
Ogólnie rzecz biorąc, ludzie mają dobrą pamięć, jeśli chodzi o doświadczenia, spostrzeżenia i emocje, ale nie są tak niezawodni w przetwarzaniu danych w porównaniu z ma- szyną. Weźmy na przykład 12-godzinną zmianę. Ile danych zostaje zachowanych lub zapomnianych podczas tej zmiany? W dobrym dniu duża część wygenerowanych danych może zostać zachowana. Podczas stresującej zmiany może to być tylko połowa. Ma to bezpośredni wpływ na przekazywanie danych do kolejnego zespołu, zwłaszcza gdy uwzględni się błędy i pominięcia w komunikacji.
Ludzie zawsze są nieco nieprecyzyjni. Poleganie na tym, że ludzie zapamiętają wszystkie informacje i przekażą je w wiarygodny sposób ustnie lub za pośrednictwem pisem- nych dokumentów, zawsze będzie problematyczne. Niedo- kładna komunikacja może skutkować wieloma różnymi pro- blemami, w tym kwestiami bezpieczeństwa.
Uznanie problemów spowodowanych nieprecyzyjnym przekazywaniem informacji prowadzi do potrzeby zapewnie- nia łatwej w użyciu technologii, aby wspierać ludzi w przezwy- ciężaniu ich naturalnych ograniczeń. Korzyści będą jednak znacznie większe, jeśli technologia nie tylko będzie obsługiwać dane, ale także zwiększy naturalne ludzkie możliwości, umoż- liwiając przekazywanie spostrzeżeń stworzonych podczas zmiany do następnej zmiany, aby lepiej rozumieli, co się dzieje i mogli działać szybciej i skuteczniej. Współpraca za pośred- nictwem technologii między zespołami zmianowymi zapewnia wyższy poziom wydajności, jakości i bezpieczeństwa.
INŻYNIERIA & UTRZYMANIE RUCHU – www.utrzymanieruchu.pl
Wysokiej jakości cyfrowy proces przekazania zmiany
Informacje przekazywane podczas zmiany stanowią kluczo- wy fundament ciągłości pracy. Służy jako bieżący protokół istotnych zdarzeń i warunków, które razem opisują stan pro- cesów produkcyjnych w określonym czasie. Aby dostosować wszystkie te źródła, technologia w postaci cyfrowego rozwią- zania do zarządzania zmianą umożliwia przekazywanie in- formacji i zapewnia formalny cyfrowy zapis operacji zakładu, który można przynieść cyfrowo wszystkim członkom organi- zacji produkcyjnej.
Doświadczenia związane z pandemią COVID-19 uwy- pukliły zalety cyfrowej komunikacji między zespołami pro- dukcyjnymi. Cyfrowe wsparcie dla zespołów pomagało im w utrzymaniu procesów produkcyjnych, zarządzaniu kwe- stiami bezpieczeństwa i utrzymaniu jakości w nietypowych sytuacjach podczas kryzysu, ale może nadal zapewniać cenne wsparcie, gdy powróci normalność.
Wykorzystanie technologii i czynnika ludzkiego
Technologia nie zastąpi ludzi. Naszym celem powinno być wykorzystanie technologii, aby umożliwić ludziom wyko- rzystanie ich naturalnych możliwości i zwiększenie ich wy- dajności. Odnoszące sukcesy przedsiębiorstwa produkcyjne przyjmą podejście, które podnosi atrybuty zarówno ludzi, jak i technologii, pomagając sieci człowiek-maszyna współ- pracować w bardziej zespołowy sposób. Zapewni to większą przejrzystość, niezawodność i widoczność we wszystkich funkcjach zakładu, pomagając zespołom w lepszej komuni- kacji i optymalizacji wyników. Technologia skoncentrowana na ludziach, innymi słowy, technologia zaprojektowana z my- ślą o ludziach, umożliwia zespołom organizacyjnym poprawę produktywności, efektywności kosztowej, jakości i bezpie- czeństwa.
 n
III kwartał 2023 21
Dzięki uprzejmości: eschbach


































































































   21   22   23   24   25