Ultrakondensatory firmy Maxwell znalazły nowe zastosowanie w tramwajach elektrycznych.
Maxwell Technologies, czołowy projektant i producent systemów gromadzenia energii ogłosił, że jego ultrakondensatory zostały wybrane jako standardowy komponent systemu ACR (Rapid Charge Accumulator) stosowanego w lekkich pojazdach szynowych produkowanych przez firmę CAF Power & Automation.
Spośród najnowszych projektów firmowanych przez CAF, system gromadzenia energii ACR znajdzie zastosowanie w pierwszej w 100% pozbawionej przewodów trakcyjnych linii kolejowej budowanej obecnie w Kaohsiung na Tajwanie oraz w nowych tramwajach jeżdżących po dotychczasowym torowisku w Tallinie w Estonii, mających zmniejszyć ilość zużywanej energii.
Technologia pojemnościowa pozwala realizować źródła zasilające o dużej gęstości energii w aplikacjach z zakresu transportu szynowego. Ultrakondensatory z oferty Maxwell nadają się szczególnie do zastosowań w lekkich pojazdach szynowych ze względu na możliwość szybkiego gromadzenia i oddawania energii. Firma CAF wybrała produkty Maxim właśnie ze względu na możliwość łatwego odzyskiwania energii przy częstym hamowaniu pojazdów, bez potrzeby instalowania nieestetycznych, napowietrznych przewodów trakcyjnych. Przewiduje się, że dzięki ultrakondensatorom Maxim, stanowiącym część opracowanego przez CAF systemu ACR, uda się ograniczyć zużycie energii nawet o 30%.
“Na rynku globalnym istnieje obecnie ogromne zapotrzebowanie na nowe, innowacyjne technologie energetyczne i nie przewidujemy, żeby ten trend miał ulec spowolnieniu w ciągu kilku najbliższych lat,” powiedział Harkaitz Ibaiondo, dyrektor działu sprzedaży i marketingu z CAF. “Nasz system gromadzenia energii ACR jest kluczowym komponentem systemów transportowych tworzonych z uwzględnieniem nowych wymogów odnośnie energooszczędnej pracy. Ultrakondensatory firmy Maxwell stanowią dla nas doskonałą opcję, pozwalającą zarówno szybko dostarczać energię do obciążenia, jak i odzyskiwać ją. Doświadczenie firmy w zakresie pojemnościowych źródeł energii jest dokładnie tym, czego poszukiwaliśmy.”
“Ultrakondensatory przyciągnęły duże zainteresowanie największych producentów taboru kolejowego z całego świata,” powiedział Dr. Franz Fink, prezes i dyrektor generalny Maxwell. “Popyt na alternatywne metody magazynowania energii i jej dostarczania sprawia, żeprodukowane przez nas ultrakondensatory spełniają idealnie wymogi CAF. Jest to kolejne potwierdzenie naszej zdolności do dostarczania technologii zapewniającej dużą sprawność i małą emisję dwutlenku węgla.”