Produkowany od 2007 r. w Polsce i od 2011 r. w Meksyku Fiat 500 osiąga liczbę 1 000 000 wyprodukowanych egzemplarzy. Milionowy samochód zjechał z linii montażowej zakładu Fiat Auto Poland SA w Tychach.
Model został wprowadzony na rynek w roku 2007 i sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata – począwszy od Włoch, przez Brazylię, Republikę Południowej Afryki i Japonię, aż po USA i rynki Bliskiego Wschodu. Od roku 2011 jego produkcja odbywa się także w meksykańskiej fabryce Toluca. Milionowy Fiat 500 to wersja Lounge, polakierowany trójwarstwowym perłowym lakierem nadwozia jest napędzany silnikiem benzynowym 1.2 (69 KM).
Dziś Fiat 500 różni się nieco od pierwszych serii, które otwierały produkcję 5 lat temu. W odświeżonej gamie MY 2013 model oferowany jest jako hatchback i kabriolet w sześciu nowych kolorach nadwozia oraz dwóch nowych wersjach modelowych (Street i Colour Therapy) wraz z innymi akcentami stylistycznymi, które szczególnie podkreślają ducha samochodu w stylu „pop”. Auto występuje w sześciu poziomach wyposażenia (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street i By Gucci) oraz pięciu wersjach silnikowych (1.2 / 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo / 85 KM, 1.4 16v / 100 KM, 1.2 Easy Power / 69 KM oraz wysokoprężny 1.3 MultiJet 16v / 95 KM).
Fiat 500 posiada na koncie szereg ważnych rekordów w swym segmencie rynkowym. Zdobywając od dnia swej premiery (lipiec 2007) ponad 40 międzynarodowych nagród i wyróżnień – model jest superkompaktowym samochodem miejskim, ale także autentyczną platformą dla całej rodziny pojazdów marki (i Forda Ka).
Pięćsetka była pierwszym samochodem w swoim segmencie standardowo wyposażonym w 7 poduszek powietrznych i pierwszym z możliwością ponad miliona kombinacji indywidualnego doboru, jest także pierwszym autem o długości zaledwie 3,55 m, który zdobył 5 gwiazdek w klasyfikacji EuroNCAP. Jako pierwszy oferował też zaawansowany system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP we wszystkich wersjach silnikowych, a także był pierwszym na rynku pojazdem z ofertą 100 specjalnie projektowanych i dedykowanych akcesoriów. „500” była też pierwszym, wielkoseryjnym samochodem Fiat Group, napędzanym dwucylindrowym silnikiem TwinAir.