Firma igus opracowała e-prowadnik rolkowy P4HD wykorzystujący odporne na zużycie materiały, szybko wymienialne części boczne oraz inteligentny monitoring.
Coraz dłuższe przesuwy, większa dynamika, zero awarii: tego w skrócie wymagają producenci kontenerowych suwnic ship-to-shore od e-prowadników na mostach suwnicowych. P4HD spełnia te wymagania i oferuje maksymalną efektywność kosztową. Nowy, wytrzymały e-prowadnik rolkowy P4HD jest wykonany z materiałów o wysokiej odporności na ścieranie. Specjalne części boczne, nowo zaprojektowane ogniwa łączące rolkowe, jak również potrójny system ograniczników minimalizują zużycie i jeszcze bardziej redukują zapotrzebowania na energię. W celu monitorowania żywotności można zastosować inteligentne czujniki z tworzywa sztucznego w połączeniu sworzeń/otwór. A w przypadku konserwacji, wszystkie części mogą zostać w szybki i łatwy sposób wymienione.
e-prowadniki w nowych generacjach suwnic ship-to-shore są coraz szybsze, dłuższe i muszą przenosić większe masy wypełnienia. „Specjalnie dla trendów pojawiających się w świecie suwnic, opracowaliśmy nowy e-prowadnik rolkowy o najdłuższej żywotności”, mówi Hubert Kowalczyk, menadżer produktu e-prowadniki w igus Sp. z o.o. Dlatego też firma igus wprowadziła na rynek wersję do najbardziej wymagających zastosowań opartą na swoim asortymencie e-prowadników rolkowych P4. Żywotność prowadnika – w zależności od zastosowania – wynosi do 15 lat. W tym celu firma igus stawia na wysokowydajne, zoptymalizowane trybologicznie polimery. Aby jeszcze bardziej zmniejszyć ścieralność we wszystkich punktach prowadnika, firma igus wprowadziła kilka udoskonaleń konstrukcyjnych. Między innymi, potrójny system ograniczników i symetryczną konstrukcję. W porównaniu z prowadnikiem ślizgowym, zintegrowane rolki redukują zapotrzebowanie na energię napędową o 57 procent. Rolki poruszają się naprzemiennie – jedna nad drugą. Grzebieniowate poprzeczki autoglide utrzymują prowadnik na torze, zwiększając bezpieczeństwo systemu i redukując kosztowne, nieplanowane przestoje. W nowym połączeniu sworzeń/otwór firma igus wykorzystuje swoje doświadczenie z obszaru technologii polimerowych łożysk ślizgowych i stawia na sprawdzony materiał iglidur, który również znacznie zwiększa żywotność prowadnika. „Testy w naszym wewnętrznym laboratorium o powierzchni 3800 metrów kwadratowych wykazały, że P4HD ma do 50 procent większą żywotność niż jego poprzednik – seria P41.56”, wyjaśnia Hubert Kowalczyk.
Szybka konserwacja predykcyjna
W przypadku konserwacji wszystkie części prowadnika można wymienić w stosunku 1:1. Istniejące systemy e-prowadników P4 można również, dzięki identycznym wymiarom, szybko doposażyć w nowy prowadnik. Zmniejsza to wysiłek, koszty i materiały związane z konserwacją. Opcjonalnie, P4HD może być również wyposażony w inteligentne czujniki monitorujące. Zaczynając od zdefiniowanego limitu zużycia, czujnik wysyła sygnał do modułu igus i.Cee:plus, za pomocą którego można z wyprzedzeniem zaplanować konserwację prowadnika rolkowego. Jest zintegrowany z boczną częścią prowadnika, co nie prowadzi do żadnych ograniczeń w zakresie wewnętrznej szerokości użytkowej. Gdy suwnica osiągnie koniec okresu użytkowania, firma igus przyjmuje prowadnik z powrotem w ramach programu „eko-prowadnik” i poddaje go recyklingowi zgodnie z jego typem. W zamian klient otrzymuje voucher o wartości określonej na podstawie masy e-prowadnika.
Dowiedz się więcej o e-prowadniku rolkowym P4HD na stronie: https://www.igus.pl/info/roller-echain-p4hd
igus