Firma Asseco Business Solutions wdroży w Grupie Atlas platformę wymiany danych Connector Enterprise, której zadaniem będzie usprawnienie zarządzania łańcuchem dostaw i wymiana informacji handlowych między producentem a współpracującymi z nim dystrybutorami. Umowa Asseco BS z liderem na rynku chemii budowlanej w Polsce przewiduje zakończenie wdrożenia w pierwszej połowie 2012 roku.
System Connector Enterprise to narzędzie do efektywnego zarządzania siecią powiązań dystrybucyjnych. Platforma umożliwia firmom producenckim bieżące pozyskiwanie szczegółowych informacji na temat stanu zapasów ich produktów u dystrybutorów oraz ilości sprzedanego asortymentu do poszczególnych punktów detalicznych. Rozwiązanie należy do rodziny mobilnych rozwiązań Asseco Business Solutions, które są jednymi z najbardziej popularnych tego typu aplikacji w Zachodniej, Środkowej oraz Centralnej Europie. Przez system każdego miesiąca przechodzi blisko milion zamówień do ponad tysiąca dystrybutorów.
System Connector Enterprise pozwoli Grupie Atlas na pełną automatyzację obiegu zamówień oraz realizację zamówień po odsprzedaży fakturowanej. Umożliwi nam kontrolę przepływu produktów w łańcuchu dostaw na linii producent, dystrybutorzy oraz punkty sprzedaży, a także wpłynie znacząco na uzyskanie wiarygodnego, aktualnego i kompletnego źródła wiedzy dla efektywnego zarządzania sprzedażą – mówi Jacek Stalka, Dyrektor ds. Sprzedaży Krajowej w Grupie Atlas.
Rozwiązania Asseco Business Solutions cieszą się rosnącą popularnością wśród producentów materiałów budowlanych, gdyż są za każdym razem dostosowywane do indywidualnych potrzeb klienta oraz specyfiki samej branży, w której liczy się planowanie, terminowość zaś bardzo często kluczowym aspektem jest współpraca w ramach łańcucha dystrybucyjnego. Wśród klientów spółki znajdują się tacy liderzy rynku budowlanego jak m.in. Wienerberger Ceramika Budowlana, Cemex Polska, Soudal, Glazura Królewska czy Blachy Pruszyński.