Dla wielu firm takich jak centra baz danych, banki, szpitale i supermarkety koniecznością jest zapewnienie źródła stałego zasilania. Dzięki zastosowaniu zasilacza bezprzerwowego (Uninterruptible Power Supply -UPS) w miejscach takich zapewnione jest zasilanie rezerwowe w przypadku jakiejkolwiek awarii zasilania. Ale w jaki sposób zapewniona jest kontrola nad sprawnością działania takiego zasilania bez konieczności codziennych wizualnych kontroli? Eaton zastosował specjalne rozwiązanie wykorzystujące system zdalnego zarządzania Netbiter firmy HMS Industrial Networks. Rozwiązanie to umożliwia dostęp w czasie rzeczywistym do danych dotyczących każdego UPS zapewniając szybkie serwisowanie oraz ograniczenie wydatków związanych z kosztami podróży.
Stała kontrola systemu UPS ma dla nas zasadnicze znaczenie i nadeszła czas, aby zapewnić w naszej firmie jednolite rozwiązanie umożliwiające zdalne zarządzanie powiedział Fabio Mazza, EMEA Menadżer serwisowania produktów w oddziale utrzymania zasilania Eaton. »Nasze zespoły serwisowe w Belgii i Luksemburgu wykorzystują Netbiter już od pewnego czasu a kiedy porównaliśmy różne stosowane wcześniej w Eaton rozwiązania zapewniające zdalne zarządzanie, żaden z nich nie okazał się niezawodnym i opłacalnym rozwiązaniem.
W Eaton zadecydowano o wdrożeniu rozwiązania Netbiter oraz przedstawiania tej oferty swoim klientom w ramach usługi serwisowej pod nazwą Eaton SmartQmmunicator. Usługa jest świadczona w następujący sposób: Bramka Netbiter zamocowana jest do UPS za pomocą opracowanego przez Eaton i chronionego prawem patentowym protokołu komunikacyjnego UPS. Dzięki temu dane są przesyłane za pomocą Ethernetu lub sieci GSM/GPRS do centra bazy danych Netbiter Argos.
Interfejs sieci Netbiter Argos zapewnia zespołom serwisowym oraz klientom dostęp w sieci do wszystkich parametrów UPS. Dzięki takim informacjom technicy serwisu wiedzą dokładnie, gdzie i jakie wymagane są zabiegi serwisowe.
Teraz możemy naprawdę usprawniać zarządzanie swoimi zespołami serwisowymi, powiedział Fabio Mazza. Dzięki dokładniejszej wiedzy wiemy teraz dużo wcześniej jakie wymagane są zabiegi serwisowe, co jest dużą pomocą dla naszych techników. Ponadto rozwiązanie to umożliwia obniżenie kosztów dzięki ograniczeniu podróży a tym sam ograniczenie emisji CO2, co dla nas ma duże znaczenie.
Z mojego punktu widzenia, jako Menadżera serwisu, dość istotne jest to, że rozwiązanie można łatwo wdrożyć, » dodał Bart Van der Goten. Ponieważ system ten jest oparty na sieci, to nie jest wymagane żadne dodatkowe oprogramowanie. Po prostu wykorzystujemy łącza Internetu w danym miejscu, dzięki czemu za pomocą poczty elektronicznej i wiadomości SMS mamy zapewnione dane w czasie rzeczywistym, analizy tendencji, automatyczne raporty oraz komunikaty ostrzegawcze.