Nowe zestawy kołowe do średnich i dużych obciążeń od Elesa+Ganter

Firma Elesa+Ganter, światowy lider w produkcji standardowych elementów maszyn, rozszerzył ofertę kół przemysłowych o nowe zestawy pozwalające na transport ciężkich urządzeń i maszyn. Nowe koła przemysłowe nadają się idealnie do urządzeń transportowych w przemyśle ciężkim i produkcji metalowej. Wysokie wartości obciążeń dynamicznych i obciążalności tocznej gwarantuję niezawodną i komfortową obsługę, przy spełnieniu wszystkich wymaganych norm dotyczących wózków lub palet do transportu bliskiego.

„Projektując urządzenia transportu wewnętrznego, służące do przemieszczania materiałów w obrębie produkcji, czy zakładu, często napotykamy na problem odpowiedniego doboru kół przemysłowych i zestawów kołowych. Ta kwestia dotyczy szczególnie transportu elementów ciężkich i zastosowania kół o odpowiednio wysokiej nośności. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom stworzyliśmy rozwiązanie spełniające wysokie wymagania klientów” – powiedział Filip Granowski, Dyrektor ds. Sprzedaży, Elesa+Ganter Polska.

Wśród nowych kół i zestawów kołowych wyróżniamy następujące modele i kombinacje kół z obudowami:

RE.F4- Koło z nalewanym wieńcem poliuretanowym na korpus wykonany z odlewu żeliwnego

Ze względu na budowę, wyróżnić można tu dwa rodzaje:

  • RSL – oś pasowana na łożysku kulkowym, przystosowanym do dużych obciążeń,
  • RBL – z otworem bezpośrednio wykonanym w masywnej piaście korpusu, umożliwiającym wykonanie np. wpustu (Rys.2).

Koła przemysłowe RE.F4 charakteryzują się wysokim parametrem obciążalności dynamicznej (do 25000N), dzięki czemu świetnie nadają się do najcięższych urządzeń, poruszających się po posadzkach wykonanych m.in. z żywicy lub pokrytych kafelkami.

W połączeniu z obudowami ciężkimi typu WH i WEH koła RE.F4 stanowią następujące zestawy kołowe:

RE.F4-WH – koło z obudową wykonaną ze stali ocynkowanej elektrolitycznie, spawanej (Rys.3). Konstrukcja została zaprojektowana w taki sposób, aby przenosić obciążenia dynamiczne do 9000 N. Świetnie sprawdzają się w wózkach transportowych wykorzystywanych do transportu materiałów produkcyjnych.

RE.F4-WEH– koło przemysłowe z obudową wykonaną z elementów stalowych spawanych elektrycznie oraz malowanych proszkowo na zielono (Rys.4). Przeznaczone do najbardziej wymagających aplikacji, gdzie obciążenia dynamiczne mogą przekraczać wartość 20000N na pojedynczy zestaw kołowy. Dedykowane do najcięższych zastosowań, np. przy spawaniu ciężkich konstrukcji.

RE.G5 – Rolki z nalewanym wieńcem poliuretanowym na stalową piastę

Charakterystyczną cechą rolek jest ich szerokość, która jest zbliżona do ich średnicy lub ją przekracza. Dedykowane są do współpracy z delikatniejszym podłożem, gdzie istotnym jest rozłożenie nacisków na większą powierzchnię oraz stabilne toczenie (Rys.5). Ze względu na wysokie obciążenia, piasta współpracuje z dwoma łożyskami kulkowymi.

RE.G2- Koło przemysłowe z nalewanym wieńcem gumowym na aluminiowym korpusie

Cechą charakterystyczną tych kół jest połączenie właściwości gumowego wieńca, mogącego współpracować z praktycznie każdym rodzajem podłoża, wytrzymałego aluminiowego korpusu oraz podwójnego łożyskowania tocznego, zapewniającego niskie opory toczenia (Rys.6).

W połączeniu z obudową ciężką typu H koło RE.G2 tworzy zestaw kołowy do średnich obciążeń.

RE.G2-H – Koło przemysłowe z nalewanym wieńcem gumowym i z obudową stalową, wykonaną z blachy ocynkowanej (Rys. 7). Dedykowane jest do urządzeń, gdzie maksymalne obciążenia dynamiczne nie przekraczają 7500 N na pojedynczy zestaw kołowy. Nadaje się do pracy w warunkach atmosferycznych oraz niektórych środowiskach agresywnych chemicznie. RE.G2-H często stosowany jest w urządzeniach transportu wewnętrznego w zakładach o dużym stopniu zautomatyzowania produkcji, np. branża motoryzacyjna.