Robert Gałkowski, ekspert techniczny w firmie Shell Polska
Jak pokazały wyniki badania Shell Lubricants „Odkrywanie Przemysłu 4.0”, aż 84% firm produkcyjnych w Polsce planuje skorzystać ze wsparcia dostawcy środków smarnych. Nasze doświadczenia to potwierdzają. Klienci Shell, którzy dążą do zwiększenia wydajności, redukcji ryzyka wystąpienia przestojów i obniżenia wskaźnika TCO, czyli całkowitego kosztu użytkowania, inwestują w innowacyjne technologie i efektywne rozwiązania, m.in. oddają prowadzenie gospodarki smarowniczej w ręce specjalistów.
Proaktywna strategia konserwacji zakłada stosowanie odpowiednich środków smarnych i ich regularne badanie. Dzięki prowadzeniu monitoringu stanu olejów można wykryć potencjalne problemy i podjąć skuteczne działania zapobiegające awariom, optymalizując działania operacyjne w firmie. Specjaliści są w stanie nie tylko w pełni wykorzystać możliwości nowoczesnych środków smarnych i usług, ale także zidentyfikować potencjał do oszczędności, który z perspektywy wewnętrznej może być niewidoczny.