Jak, w prosty sposób, mogę ulepszyć swoją maszynę? Odpowiedź brzmi: wypróbuj nową aplikację igusGO. Specjalizująca się w tworzywach sztucznych firma igus® wykorzystała sztuczną inteligencję do opracowania unikalnej aplikacji do wyszukiwania produktów. Wystarczy zrobić zdjęcie, a aplikacja igusGO pokaże, które produkty należy zastosować — na przykład w przypadku konstrukcji bezsmarowej. Aplikacja pokazuje również, gdzie istnieje jeszcze większy potencjał do usprawnienia technologii maszyn przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Znalezienie odpowiednich produktów może być bardzo czasochłonne i stanowić prawdziwą stratę czasu podczas procesu projektowania — zwłaszcza, gdy na rynku dostępna jest szeroki asortyment produktów. Aby pomóc klientom znaleźć odpowiednie komponenty do ich zastosowań wciekawy sposób, igus opracował aplikację igusGO. Klienci mogą skorzystać z aplikacji, aby odkryć potencjał produktów igus w swoich zastosowaniach, a tym samym ulepszyć swój projekt. Bezsmarowe i bezobsługowe elementy maszyny wykonane z lekkich, wysokowydajnych tworzyw sztucznych nie tylko wydłużają żywotność, ale także obniżają koszty. Praca z aplikacją jest prosta jak konstrukcja cepa. Użytkownik robi zdjęcie swojego zastosowania. igusGO wykorzystuje sztuczną inteligencję do określenia obiektu i pokazuje możliwe opcje zastosowania produktów igus w maszynie lub zakładzie. W tym celu sztuczna inteligencja wykorzystuje dane z projektów igus, które klient już wdrożył na porównywalnych maszynach i komponentach. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownik aplikacji otrzymuje więcej informacji na temat łożysk ślizgowych, technologii liniowej lub prowadnika kablowego, a następnie może natychmiast zamówić produkt w sklepie igus lub wcześniej wyświetlić oczekiwaną żywotność produktu. „Wielu naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele możliwych zastosowań mają wszystkie nasze produkty. Dlatego opracowaliśmy aplikację igusGO. Stanowi ona dodatek do naszej oferty usług i jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu” — wyjaśnia Frank Blase, Dyrektor Generalny igus.
Inteligencja igusGO rozwija się każdego dnia
W aplikacji znajduje się już ponad 450 różnych aplikacji, a każdego dnia dodawane są kolejne. Od ekspresów do kawy, przez rozlewnie, samoloty, po koparki kołowe. „Aplikacja igusGO ma być źródłem inspiracji. Jednocześnie chcemy otworzyć aplikację dla społeczności, w której każdy może uczestniczyć i dzielić się swoimi projektami z innymi”, informuje Blase. „Jeśli aplikacja nie rozpozna zastosowania, użytkownik może nam to natychmiast zgłosić. Odpowiemy w ciągu 24 godzin i wskażemy wszelkie możliwości usprawnienia”. W ciągu ostatnich kilku miesięcy pierwsi beta testerzy przekonali się już do igusGO i zasugerowali ulepszenia. Aplikacja jest dostępna w języku niemieckim i angielskim dla systemów Android i IOS oraz w wersji internetowej pod adresemhttps://app.igusgo.cloud/. Na kolejnym poziomie konfiguracji igus planuje również zintegrować chatbota AI, który będzie odpowiadał na pytania użytkowników.
igus wykorzystuje również sztuczną inteligencję do rozpoznawania produktów
igus wykorzystuje teraz sztuczną inteligencję również w branży części zamiennych dla prowadników kablowych. „Dzięki naszemu systemowi rozpoznawania produktów chcemy pomóc wszystkim pracownikom w szybkim zamawianiu części zamiennych” — mówi Peter Wirth, Dyrektor Działu Marketingu i Sprzedaży. Również w tym przypadku zasada jest prosta: aby rozpoznać produkty, wystarczy zrobić zdjęcie prowadnika za pomocą aplikacji. Sztuczna inteligencja wyszkolona przez igus rozpoznaje odpowiedni model z prawie 50 serii e-prowadników. Jedno kliknięcie przenosi użytkowników do sklepu internetowego, gdzie mogą zamówić nowy prowadnik o wymaganej długości, bez konieczności czasochłonnego wyszukiwania ostatniego zamówienia.