Endress+Hauser podsumowuje rok 2024: solidne wyniki i inwestycje w zrównoważony rozwój

Fot. Endress+Hauser

Dla międzynarodowego lidera branży automatyki pomiarowej miniony rok był pełen wyzwań. Mimo to firma osiągnęła dobre wyniki finansowe, zarówno w skali globalnej, jak i na rynku polskim.

Endress+Hauser Polska zakończył rok 2024 z zyskiem o 3,3% wyższym od zeszłorocznego i stanowiącym 6,4% udziału w sprzedaży Spółki. Krajowy rynek charakteryzowała w minionym roku mniejsza liczba nowych inwestycji, co doprowadziło do wyraźnego spadku liczby pojawiających się projektów instrumentacyjnych. To z kolei zaostrzyło konkurencję cenową w branży.

W porównaniu z poprzednim rokiem, Spółka zanotowała wzrost liczby otrzymanych zamówień, jednak ich wartość zmniejszyła się o 2,2%. Wynik sprzedażowy był nieco lepszy i wzrósł o 0,7%. To rezultat szeregu działań sprzedażowo-marketingowych, elastycznej polityki cenowej oraz konsekwentnej kontynuacji strategii biznesowej opartej na zrównoważonym rozwoju wszystkich grup produktowych, usług serwisowych i projektowych – komentuje Maciej Sieczka, prezes Endress+Hauser Polska.

Polska spółka, która świętuje w 2025 roku 30-lecie działalności, była jednocześnie bardzo aktywna w obszarze dodatkowych aktywności skierowanych do klientów i partnerów. Efekt to 92 wydarzenia konferencyjne, szkoleniowe, seminaryjne, targowe czy wystawowe, w tym 25 szkoleń technicznych w ramach Akademii Doskonalenia Umiejętności z teorii i praktyki stosowania urządzeń pomiarowych w przemyśle. Endress+Hauser Polska kontynuował także współpracę z Politechniką Wrocławską, prowadząc zajęcia dla studentów studiów dziennych i podyplomowych.

Rok 2024 w działalności Grupy

Globalny zysk Grupy Endress+Hauser wyniósł w 2024 roku 407,9 mln Euro i był o minimalne 0,2% niższy rok do roku. Jednocześnie, Grupa odnotowała wzrost sprzedaży netto o 0,7%, osiągając poziom 3,744 miliarda euro.

Słabsze wyniki w trzech głównych regionach – USA, Chinach i Niemczech – zostały zrównoważone przez dobre rezultaty mniejszych i średnich centrów sprzedaży. W Europie pozytywny rozwój odnotowały m.in. Włochy, Francja i Wielka Brytania.

W Azji sprzedaż zmniejszyła się o 1,9%, co było efektem słabszych wyników w Chinach. Dobre rezultaty osiągnęły natomiast Indie i Japonia. Z kolei w obu Amerykach Endress+Hauser zwiększył sprzedaż o 4,2%, głównie dzięki wzrostom w Kanadzie, Argentynie i Brazylii. Bardzo dobre wyniki odnotowano w Afryce i na Bliskim Wschodzie, gdzie sprzedaż wzrosła aż o 13,3%.

Firma zainwestowała 349,3 miliona euro – najwięcej w swojej historii – w nowe budynki, sprzęt i infrastrukturę IT. W 2024 roku wprowadziła na rynek 81 nowych produktów i dokonała 285 zgłoszeń patentowych. Wydatki na badania i rozwój wzrosły o 3% i osiągnęły poziom 275,6 mln euro, co stanowi 7,4% całkowitej wartości sprzedaży.

Był to rok pełen wyzwań – podkreślał dyrektor generalny Endress+Hauser Group, dr Peter Selders, podczas dorocznej konferencji prasowej firmy w Reinach w Szwajcarii. – Choć nie udało się osiągnąć wszystkich celów, utrzymaliśmy silną pozycję. Osiągnęliśmy znaczące postępy w wielu obszarach i konsekwentnie rozwijaliśmy naszą firmę. Z ufnością patrzymy w przyszłość – wiele z tego, co niezbędne do sprostania wyzwaniom, znajduje się w naszych własnych rękach.