Duże zainteresowanie klientów używanymi wózkami widłowymi sprawia, że oferta odnawiania pojazdów staje się coraz bardziej popularna. Wykorzystując ten ogólnoeuropejski trend, firma STILL postanowiła wybudować w Mrowinie k. Poznania Europejskie Centrum Odnawiania Wózków. Nowy obiekt stanowi jednocześnie nową siedzibę Działu Wózków Używanych STILL Polska.
W ostatnich latach w przemyśle rośnie znaczenie rynku wtórnego pojazdów i maszyn. Zyskuje on popularność również w przypadku wózków widłowych. – Pod względem sprzedaży na każde dwa nowe pojazdy przypada jeden używany – tłumaczy Marco Riewe, Szef Działu Wynajmu i Wózków Używanych STILL GmbH. – Każdego roku liczba odnowionych wózków widłowych sięga nawet 25 tysięcy. W przypadku naszej firmy klienci doceniają wysoki poziom jakości produktu oraz gwarancję, której udzielamy na pojazdy po renowacji – dodaje. Odrestaurowane pojazdy klasyfikowane są według wielkości przebiegu, wyglądu zewnętrznego, zastosowanych w nim rozwiązań technologicznych oraz długości okresu gwarancji.
Otwarcie Europejskiego Centrum Odnawiania Wózków STILL, jednej z największych tego typu inwestycji w Europie Środkowej, jest odpowiedzią na wzrost popytu na używany sprzęt do transportu wewnętrznego. Jak wynika z raportu Warehouse Monitor, ponad 40% przedsiębiorców wyraziło chęć zakupu odnowionych wózków widłowych, które spełniałyby standardy jakości i bezpieczeństwa. Nowe centrum, o łącznej powierzchni użytkowej równej 2500 m², przeprowadza kompleksową renowację pojazdów dla klientów z Polski i Europy. Wózki poddawane są kompleksowemu procesowi renowacji. Odnawiane jest wszystko – od poszczególnych podzespołów do powłoki lakierniczej. Bez względu na przypisaną kategorię odnowienia, wszystkie wózki widłowe poddawane są badaniom, zgodnym z wymogami Urzędu Dozoru Technicznego.
Przestrzeń nowego centrum pozwala na magazynowanie pojazdów przeznaczonych do renowacji, odpowiednie wyeksponowanie i przygotowanie gotowych wózków do prezentacji klientowi. Dodatkowa powierzchnia daje możliwość demonstracji działania w praktyce i sprawdzenie zgodności parametrów ze stanem rzeczywistym. Dzięki zwiększeniu liczby stanowisk pracowniczych jednocześnie odnawianych może być nawet kilkadziesiąt wózków. Proces renowacji pojazdu jest na bieżąco konsultowany z klientem tak, aby móc dopasować go do specyfiki przyszłych zadań. Po zakończeniu napraw, na każdy wózek udzielana jest gwarancja, w zależności od kategorii odnowienia na okres nawet 12 miesięcy.
– Pomysł o budowie Europejskiego Centrum Odnawiania Wózków w Mrowinie został zaprezentowany w ubiegłym roku przez polski oddział i spotkał się z pozytywną reakcją centrali w Hamburgu – mówi Piotr Piotrowski, dyrektor Działu Wózków Używanych STILL Polska. – To ważny krok w rozwoju struktur STILL Polska i jednocześnie dowód zaufania i uznania dla naszego oddziału. Nie bez znaczenia było również położenie zakładu przy trasie S11 i głównej drodze tranzytowej Wschód-Zachód. Wybór obszaru jest podyktowany planami przyszłej rozbudowy placówki. Nowy obiekt będzie działał na potrzeby oddziałów STILL w całej Europie – dodaje