– Nowe szanse dla naszych wystawców i zwiedzających na międzynarodowe kontakty i wchodzenie na nowe rynki stwarza współpraca z Polsko-Rumuńską Izbą Handlowo-Przemysłową – mówi prezes Targów Kielce dr Andrzej Mochoń. Kielecki ośrodek dołączył do izby, by docierać do większego grona potencjalnych wystawców i wzmacniać pozycję wartościowego partnera do współpracy na rynku europejskim.
Przedsiębiorstwa z Rumunii od wielu lat goszczą na wydarzeniach w Targach Kielce, jak na m.in. targach branży dziecięcej Kids’ Time, techniki rolniczej Agrotech, czy przetwórstwa tworzyw sztucznych Plastpol. – W tym kraju rośnie potencjał także innych branż. Powstają fabryki związane z sektorem odlewnictwa, stąd nasze przekonanie, że warto budować pozycję odpowiedniego partnera do współpracy i zwiększać siłę dotarcia do nowych przedsiębiorstw – mówi o nowej współpracy dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.
Jak zaznacza, współpraca z Polsko-Rumuńską Izbą Handlowo-Przemysłową została nawiązana przede wszystkim z myślą o targach odlewnictwa METAL, branży dziecięcej KIDS’ TIME, tekstylnej My TexStyle i marek własnych Future Private Labels. – Mam nadzieję, że już podczas najbliższych edycji tych wydarzeń będziemy gościć wielu uczestników z tego kraju, a przede wszystkim zwiedzających – podkreśla szef kieleckiego ośrodka wystawienniczego.
Wystawcy i zwiedzający z Afryki i Azji
Targi Kielce od lat współpracują z kilkunastoma izbami przemysłowo – handlowymi, stowarzyszeniami działającymi poza granicami Polski i ośrodkami targowymi na świecie. Tylko w ostatnich miesiącach nawiązały współpracę z Polsko – Tunezyjską Izbą Gospodarczą, Izbą Przemysłowo-Handlową Republiki Uzbekistanu i Stowarzyszeniem Przedsiębiorstw Przemysłu Tekstylnego i Odzieżowego Uzbekistanu – Uztekstilprom, Izbą Przemysłowo-Handlową Polska-Azja, Chińsko-Polską Izbą Gospodarczą, Stowarzyszeniem Gospodarki Odpadami KazWaste w Kazachstanie. Te relacje zostały nawiązane by skutecznie budować nowe wydarzenia w kieleckim ośrodku, jak My TexStyle, czy też rozwijać już uznane w branżach, jak Metal czy targi gospodarki odpadami Ekotech. W ramach Targów Marek Własnych 6 i 7 listopada 2024 dzięki współpracy z izbą tunezyjską zostanie zorganizowane wydarzenie o roboczej nazwie XPand from MENA to CEE, podczas którego po raz pierwszy w Targach Kielce wystawcami będą firmy z Afryki Północnej. Współpraca z ośrodkami chińskim Beijing Vista Exhibition, tureckim Marsfairs International, banglijskim GK Trade International, hinduskim Fair Logistics zaowocuje ciekawą ofertą wystawienniczą na targach tekstylnych 7- 8 maja 2025.
– W ramach poszczególnych kooperacji tworzymy również platformy wymiany informacji. To spotkania i konferencje, podczas których eksperci przekazują tak potrzebne informacje o sprawdzonych praktykach funkcjonowania biznesu w danym kraju, sposobach i przepisach dotyczących wejścia na nowe rynku zbytu. Wejście na rynki Afryki czy Azji jest skomplikowane, dlatego organizujemy wydarzenia podczas których przedsiębiorstwa przekonują się o swoich zdolnościach działania na nich i szybciej mogą podjąć kluczowe dla tych działań decyzje. Dla wystawców i zwiedzających udział w kompleksowym wydarzeniu zawsze owocuje kontaktami, do których dostęp bez udziału w targach jest ograniczony – mówi Joanna Marcjan, zastępca dyrektora wydziału targów w kieleckim ośrodku wystawienniczym.
Z Targów Kielce do Kataru i na Słowację
Targi Kielce stale rozwijają także wydarzenia, które mają solidną pozycję w swoich branżach. W ramach współpracy z katarskim Dar Al-Sharq, wiodącym konglomeratem wystawienniczo-medialnym w regionie Zatoki Perskiej, przygotowują misję producentów oraz kupców z Polski na targi Kids Expo, odbywające się jesienią 2024 w Katarze. Firmy zainteresowane udziałem już mogą się zgłaszać do Targów Kielce. Po raz drugi w słowackim ośrodku Incheba Expo Bratislava, 13 i 14 września 2024, przy współpracy Targów Kielce zostanie zorganizowana siostrzana edycja targów branży sakralnej Sacroexpo, która skupiona będzie na regionie Słowacji, Czech, Węgier i Austrii. – Sacroexpo Slovakia była pierwszą targową imprezą współorganizowaną przez Targi Kielce po pandemii. Wystawcy byli bardzo usatysfakcjonowani nowymi kontaktami – dodaje dr Andrzej Mochoń. – Nawiązywanie kontaktów jest kluczowe dla biznesu, zwiększając grono naszych wystawców i zwiedzających, organizując wydarzenia w innych ośrodkach, przygotowując misje na targi, otwieramy drzwi do międzynarodowej współpracy tu i teraz – mówi dr Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.