W Grupie Tauron zakończyło się uruchomienie instalacji sprzętowo-programowej Oracle Exalogic – Oracle Exadata, w oparciu o zwirtualizowane środowisko integracyjne Oracle Enterprise Service Bus, działające w architekturze Private Cloud. Ma ona zautomatyzować i przyspieszyć procesy biznesowe w Tauronie.
Projekt został zrealizowany w ramach centralizacji systemów billingowych spółek Grupy Tauron. Projekt integracyjny był prowadzony przez spółkę Tauron Obsługa Klienta, odpowiedzialną za integrację obszaru IT, przy pomocy konsultantów Oracle Polska oraz specjalistów firmy Transition Technologies SA, partnera Oracle na poziomie Platynowym.
Wykonana architektura jest pierwszą w Europie instalacją sprzętowo-programową wykorzystującą jednocześnie maszyny Oracle Exadata i Oracle Exalogic w celu udostępnienia kluczowych danych i interfejsów w architekturze Private Cloud.
W ramach wdrożenia uruchomiono usługi integracyjne w zakresie łączenia systemów billingowych z systemami akwizycji danych odczytowych, jak również z systemami zarządzania aparaturą pomiarową. Do nowej architektury zostały także przeniesione interfejsy do centralnej bazy adresowej oraz centralnego rejestru klientów Grupy Tauron.
– Dzięki temu unikalnemu rozwiązaniu, zautomatyzowano i przyspieszono procesy biznesowe, które obecnie zapewniają większe bezpieczeństwo i pewność wprowadzania danych. Samo rozwiązanie architektoniczne z wykorzystaniem Exalogic, który komunikuje się bardzo szybkim protokołem komunikacyjnych Infiniband z Exadata, zapewnia pięciokrotny wzrost wydajności przetwarzania danych w porównaniu ze standardową instalacją na porównywalnych sprzętowo serwerach – zadeklarował Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. korporacyjnych, odpowiedzialny za obszar IT.
– Innowacyjność tego rozwiązania, już nie tylko w skali kraju, ale i Europy, daje nam poczucie dużej satysfakcji i dobrej roboty naszych ekspertów – dodał.
W dowód uznania za wdrożenie zintegrowanej platformy sprzętowo-programowej Oracle, Grupa Tauron została uhonorowana wyróżnieniem „Klient Roku 2013”, wręczonym podczas sesji plenarnej konferencji Oracle Day 2013.
– Przeniesienie działania kluczowych funkcjonalności na platformę Oracle EXA było bardzo ciekawym projektem. Wiedza branżowa, kompleksowe ujęcie tematu – od zaprojektowania warstwy sprzętowej, po biznesowe aspekty procesu migracji, a także ścisła współpraca zespołu klienta z Oracle Consulting i partnerami, były kluczem do osiągnięcia korzyści technologicznych oraz biznesowych – skomentował Krzysztof Wysocki, architekt rozwiązań dla energetyki z Oracle Consulting.