Dlaczego warto inwestować w outsourcing tekstyliów przemysłowych? To oszczędność: czasu, środków finansowych i nakładów organizacyjnych związanych z dostawą tekstyliów oraz usuwaniem odpadów. To także optymalne rozwiązanie dla zakładów przemysłowych, drukarń lub warsztatów samochodowych. System zarządzania tekstyliami firmy MEWA oferuje w tym zakresie korzystne warunki.
W ramach usługi MEWA realizuje za klienta obowiązki wynikające z przepisów o ochronie środowiska w odniesieniu do czyściw, co stanowi istotne odciążenie dla użytkownika, zarówno w kontekście czasu, jak i nakładów działań. Ponieważ tekstylia przemysłowe wynajmowane przez firmę MEWA mogą być prane – czyściwa bawełniane nawet do 50 razy – stanowi do istotny wkład w ochronę środowiska naturalnego poprzez zmniejszenie ilości odpadów.
Jeszcze przed pierwszą dostawą firma MEWA oferuje profesjonalną konsultację. Pozwala ona klientowi dostosować zakres usługi do własnej branży i potrzeb. Jeśli klient nie chce z góry decydować się na długoterminowe zamówienie, może na przykład, w przypadku kolekcji odzieży roboczej Performance, zawrzeć umowę na jej próbne wykorzystanie z miesięcznym terminem wypowiedzenia. Następnie ustalany jest cykl wymiany tekstyliów zamawianych w systemie pełnej obsługi (dostawa – odbiór brudnych tekstyliów – pranie – ponowna dostawa czystych tekstyliów do klienta). Dokładne terminy oraz określenie ilości pozwalają lepiej zaplanować działania użytkownika i tym samym przyczyniają się do wzrostu efektywności jego działań.
Zalety systemu zarządzania tekstyliami firmy MEWA
Usługa specjalistów zajmujących się pielęgnacją tekstyliów jest dla odbiorcy szybka i wygodna. Klient nie musi np. za każdym razem kupować nowych ubrań roboczych dla pracowników, może je wynajmować od firmy MEWA, są one również naprawiane w ramach usługi w przypadku mniej poważnych uszkodzeń. Bez dodatkowych kosztów użytkownik może także zmieniać wielkość rozmiarów zamawianych ubrań, np. jeśli zmienia się pracownik. Oczywiście ilość zamawianych tekstyliów również może być odpowiednio dostosowywana. To pozwala zredukować koszty. Są one przejrzyste i łatwo je skalkulować. Poza tym zakres obsługi w ramach outsourcingu można także łatwiej i szybciej dostosować do aktualnych wymagań i potrzeb użytkownika.
Nie bez znaczenia jest też fakt, iż klient otrzymuje kompleksową usługę od jednego usługodawcy, co gwarantuje odpowiednią jakość wykorzystywanych produktów i ułatwia proces komunikacji oraz realizacji. Przy okazji klient może zamówić w firmie MEWA także maty absorpcyjne czy myjki do czyszczenia części, również w ramach systemu zarządzania tekstyliami.
Wysoka jakość i ochrona środowiska
Firma MEWA działa w oparciu o certyfikaty jakościowe ISO 9001 i ISO 14001, co sprawia, że jakość jej produktów jest taka sama we wszystkich krajach, gdzie są oferowane wyroby firmy. W 2015 r. firmie MEWA zaufało 174 600 klientów w całej Europie, wynajmując ponad milion ubrań roboczych i korzystając z 960 mln czyściw wielokrotnego użytku rocznie.
Źródło: MEWA