Firma Transsystem z Woli Dalszej na zlecenie Volkswagena zmodernizuje istniejącą oraz wybuduje dwie nowe linie transportu technologicznego w fabryce w Wolfsburgu w Niemczech. Wysokość podpisanego kontraktu jest tajemnicą handlową.
Na jednej z linii – objętych kontraktem – odbywać się będzie końcowy montaż modelu golfa VI, a w przyszłości ma tam też być montowany model golf VII.
Prezes zarządu Transsystemu Stanisław Sroka poinformował PAP w czwartek, że dzięki zmodernizowaniu i rozbudowaniu linii końcowego montażu golfa, znacząco zwiększy się jej wydajności.
„Dodatkowo stworzona zostanie przez nas nowa linia transportu, na której odbywać się będzie montaż kokpitu auta. Trzecim elementem, nad którym będziemy pracować, będzie linia przenośników transportujących odpady blach z hali, w której tłoczone są elementy karoserii” – dodał.
Kontrakt przewiduje niezwykle krótki termin realizacji. Prace montażowe mają zostać przeprowadzone w sierpniu 2011 r. – podczas trwania przerwy urlopowej pracowników zakładu.
Kontrakt z Volkswagenem jest kolejnym, jaki w ostatnim czasie podpisały władze podkarpackiej spółki. Niedawno informowały o umowie na dostawę linii transportu biomasy dla Elektrowni Stalowa Wola.
Prezes Transsystemu powiedział, że wysokość obu umów jest objęta tajemnicą handlową. „Mogę jedynie zdradzić, że łączna wartość obu kontraktów wynosi ponad 30 mln zł” – dodał.
Transsystem S.A. dostarcza kompleksowe systemy przemieszczania materiałów i ludzi oraz zaawansowane konstrukcje stalowe m.in. dla branży motoryzacyjnej i energetycznej. Ma spółki córki: na Ukrainie, w Czechach, Rosji i Niemczech. Firma realizowała kontrakty dla takich odbiorców jak: VW, Ferrari, Daimler Chrysler, BMW, Audi, Volvo, Fiat i Renault oraz elektrowni: Bełchatów, Siekierki, Ostrołęka, Kielce. Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób.