W poniedziałek o 6.00 rano, z taśmy produkcyjnej zakładu Opla w Gliwicach (General Motors Manufacturing Poland – GMMP) ) zjechała pierwsza Astra IV Sedan, dając początek seryjnej produkcji piątego z modeli wytwarzanych obecnie w zakładzie.
Sedan, w kolorze Phantom Grey, z silnikiem 1.4 turbo 140KM i sześciostopniową skrzynią biegów, trafi na rynek w Niemczech.
To drugie w tym roku, po Astrze OPC, uruchomienie nowego modelu w gliwickiej fabryce, specjalizującej się w produkcji kompaktowych samochodów z linii Astry.
4-drzwiowy sedan jest ważnym elementem najnowszej rodziny modeli Astra. Będzie sprzedawany zarówno w Europie Środkowowschodniej jaki i Zachodniej.
Nowy Opel Astra Sedan o wymiarach dł./szer./wys.: 4658/1814/1476 mm oraz rozstawie osi 2,685 ma wnętrze tej samej objętości jak wersja hatchback, jednak większą o 90 l pojemność bagażnika, wynoszącą 460 – 1010 l, po złożeniu kanapy dzielonej w proporcji 60:40.
Można wybierać spomiędzy siedmiu silników: czterech jednostek o napędzie benzynowym (100 – 180 KM), z których trzy mogą współpracować z sześciobiegowymi skrzyniami automatycznymi, oraz trzech diesli (95 – 130 KM). Oferta jednostek napędowych zostanie uzupełniona na początku przyszłego roku o wydajne, czterocylindrowe silniki benzynowe nowej generacji 1.6 SIDI ECOTEC z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
– Nowy sedan jest częścią ofensywy produktowej Opla i jestem przekonany, że nie zawiedziemy zaufania klientów zarówno w Europie Środkowowschodniej, jak i Zachodniej, którzy docenią udane połączenie jakości, sylwetki i funkcjonalności, mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny zakładu Opla w Gliwicach.
Zakład GMMP produkuje obecnie pięć odmian kompaktowego modelu Astra: 5- drzwiowego hatchbacka, 3-drzwiową GTC i OPC (najmocniejszą i najszybszą), Astrę (III) Classic Sedan oraz Astrę IV Sedan.
Tegoroczne prognozy dotyczące łącznej produkcji w gliwickim zakładzie mówiły o ok. 160 tys. samochodów. Nie zmieniły się plany mówiące o przyszłorocznej produkcji astry IV cabrio. W 2015 r. miałby ruszyć montaż kolejnej piątej generacji Astry, która oprócz Gliwic powstawałaby jeszcze w brytyjskim Ellesmere Port.