Jubileusz 15 lat działalności produkcyjnej w Polsce obchodzi spółka Kirchhoff Automotive. Przedsiębiorstwo należące do międzynarodowej grupy Kirchhoff posiada zakłady w Mielcu i Gliwicach, a zatrudnienie w nich znajduje przeszło 1 400 osób. Jeszcze w tym roku planowane są inwestycje o łącznej wartości 70 mln zł.
W Polsce pierwsze produkty marki Kirchhoff Automotive wyprodukowano w kwietniu 1999 r. w zakładzie w Mielcu, który był pierwszą inwestycją międzynarodowego koncernu w Polsce. Kilka lat później powstały dwa młodsze zakłady w Gliwicach – jeden utworzony na bazie hali wydzierżawionej od Zakładów Mechanicznych Bumar Łabędy, drugi – wybudowany od podstaw na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Dzisiaj w gliwickich fabrykach zatrudnienie znajduje przeszło 500 osób, a zakład znajdujący się w podstrefie Gliwickiej KSSE jest jednym z najnowocześniejszych w tej branży na świecie. Powstają tu m.in. części strukturalne nadwozi, zawieszenia oraz innych systemów samochodów osobowych. – Tylko w zeszłym roku zrealizowano sprzedaż o wartości 100 mln euro. Prowadzone inwestycje będą zmierzać w kierunku utworzenia kolejnych miejsc pracy, wyjaśnia Rafał Lechowski, dyrektor zakładu w Gliwicach.
Wg planów spółki, w gliwickich zakładach zainstalowane zostaną nowoczesne cele spawalnicze i zgrzewalnicze. Podobne inwestycje będą miały miejsce w Mielcu. Tam firma rozbuduje jeden ze swoich obiektów, powiększając go o 1200 m2 powierzchni produkcyjnej pod instalację nowoczesnej prasy.
Początkowo części z polskich zakładów produkowane były przede wszystkim dla General Motors i Ford. – W ostatnich latach zanotowaliśmy wzrost dostaw także dla niemieckich producentów: VW, BMW i Daimler. Nasze produkty trafiają do fabryk samochodów na całym świecie, nawet do USA, Brazylii czy Chin, mówi Janusz Soboń, prezes Kirchhoff Polska Sp. z o.o. Od początku swojej działalności koncern zainwestował w Polsce blisko 160 mln euro.
Przez 15 lat działalności polskie zakłady Kirchhoff Automotive wypracowały pozycję czołowego polskiego dostawcy dla producentów samochodów na całym świecie. Zakłady sukcesywnie wyposażane są w zautomatyzowane technologie, które mają gwarantować jakość produkowanych części, a jednocześnie umacniać konkurencyjność firmy. – Nasze najbliższe plany zorientowane są na wewnętrzną konsolidację i wzmocnienie pozycji na rynku. Realizujemy to głównie poprzez rozwijanie filozofii „lean manufacturing’u”, czyli eliminowanie marnotrawstwa w celu zwiększenia jakości i wydajności produkcji, dodaje Janusz Soboń.
Przedsiębiorstwo należy do międzynarodowej grupy Kirchhoff mającej przeszło dwustuletnią historię. W zakładach zlokalizowanych w 16 krajach na całym świecie zatrudnienie znajduje 11 tys. osób. Natomiast roczne obroty całej grupy sięgają 1,6 mld euro.