Bosch i AutoCrew łączą siły

    Bosch (dział Automotive Aftermarket) planuje przejąć niemiecką firmę AutoCrew GmbH, należącą do ZF Trading GmbH. Przejęcie to stanowi początek światowej współpracy obu firm. Umowa kupna została podpisana 18 lutego br. Cena zakupu jest objęta tajemnicą.

    Przejęcie przedsiębiorstwa AutoCrew stanowi początek światowej współpracy firm Bosch i ZF Services. W przyszłości dane i informacje techniczne dotyczące wszystkich produktów firmy ZF Services zostaną wprowadzone do oprogramowania warsztatowego ESItronic firmy Bosch.

    Przedsiębiorstwo AutoCrew jest w stu procentach spółką należącą do ZF Trading GmbH (sfera działalności ZF Services). Firma jest pomysłodawcą kompleksowej koncepcji warsztatowej dla niezależnych serwisów samochodowych. Ze względu na działalność w różnych dziedzinach, warsztaty te mogą korzystać z indywidualnych pakietów usług – poczynając od techniki, poprzez systemy przetwarzania danych i zarządzania przedsiębiorstwem, aż po reklamę. AutoCrew posiada ponad 600 warsztatów w całej Europie m.in. w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Polsce, Czechach i Słowacji.

    Bosch to dla ZF Services solidny i przyszłościowy inwestor, który umożliwi realizację polityki dalszego rozwoju. – Mieliśmy wiele atrakcyjnych ofert zakupu firmy AutoCrew, co oczywiście przemawia za jakością jej koncepcji i jej warsztatów. Firma Bosch przekonała nas ostatecznie swoją przedsiębiorczą koncepcją rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem rozszerzenia działalności na rynkach światowych – powiedział Alois Ludwig, przewodniczący zarządu ZF Services. Transakcja zyskała także akceptację wcześniej poinformowanych partnerów warsztatowych, przemysłowych i usługowych.

    Poprzez nabycie AutoCrew, dział Automotive Aftermarket firmy Bosch chce poszerzyć swoją ofertę usług warsztatowych. Firma AutoCrew będzie w przyszłości działać niezależnie od stacji obsługi Bosch-Service. Obie sieci będą nadal działać pod osobnymi markami. W następnych latach AutoCrew w pierwszej kolejności poszerzy zakres swoich usług w Europie, a później także na rynkach światowych.

    Główne obszary działalności Bosch Automotive Aftermarket to produkcja, sprzedaż i dystrybucja części do pojazdów, wyposażenia warsztatów i systemów diagnostycznych oraz kompleksowa obsługa serwisowa pojazdów w ramach sieci Bosch-Service, obejmujących ponad 14 tys. warsztatów na całym świecie.