19 października o godz. 9:18 został wyprodukowany półmilionowy silnik jelczańskiej fabryki Toyoty. Pięćsettysięcznym silnikiem diesla była jednostka napędowa o pojemności 2,0 litra produkowana na potrzeby europejskich montowni koncernu Toyota.
Półmilionowy silnik TMIP to jednostka napędowa z rodziny silników wysokoprężnych D-4D. Jego wyprodukowanie to kolejny – po wkopaniu kamienia węgielnego w kwietniu 2003 roku, uruchomieniu produkcji masowej w marcu 2005 roku oraz rozpoczęciu produkcji na hali odlewni w styczniu 2006 roku – kamień milowy w niespełna 5-letniej historii jelczańskiej fabryki Toyoty.
Silniki wysokoprężne produkowane w fabryce TMIP należą do rodziny silników 1AD (pojemność silników 2,0 litra) oraz 2AD (pojemność – 2,2, litra). Odbiorcami jednostek napędowych produkowanych w Jelczu-Laskowicach są fabryki koncernu Toyota w Wielkiej Brytanii (TMUK), Turcji (TMMT) oraz Republice Południowej Afryki (TSAM). Moce produkcyjne TMIP to 180 tysięcy silników rocznie. We wrześniu 2008 roku – w związku z kryzysem w branży motoryzacyjnej – fabryka przeszła na produkcję na I zmianie.