T-Systems zbudował dla ThyssenKrupp rozwiązanie umożliwiające automatyczną identyfikację i lokalizację transportu stali. Technologia zapisu i zabezpieczenia logistyki z nowej fabryki ThyssenKrupp w Brazylii bazuje na zdalnym systemie kontroli przepływu materiału poprzez fale radiowe RFID (z ang. Radio Frequency Identification). Jednym z celów zastosowania systemu było znaczące zredukowanie czasu i organizacji załadunku w porcie. Dzięki RFID dodatkowo zwiększono bezpieczeństwo obsługi, gdyż załoga może nadzorować załadunek z zachowaniem większej odległości, a jednoznaczna identyfikacja czyni cały proces logistyczny bardziej transparentnym i ułatwia jego kontrolę.
Na stanowisku etykietowania pracownicy przyklejają kody RFID na około 20-tonowe sztaby stali przed uprzednim transportem płyt do Europy i Ameryki Płn. Małe mini komputery, które współpracują z nadajnikami, nadają numer identyfikacyjny dla każdego bloku stali. Czytnik zaś skanuje numery ID tak często jak to konieczne podczas transportu z Brazylii do fabryk.
W związku z tym, że numery ID nie muszą być już ‘ręcznie’ zczytywane, operatorzy dźwigów w portach otrzymują natychmiastową informację, do którego odbiorcy powinny trafić poszczególne płyty stali i gdzie na nabrzeżu powinny być umieszczone. Ten proces sortowania znacząco ograniczył czas przeładunku.
Cały transport danych RFID z Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Holandii i Niemiec odbywa się poprzez jedno z data center T-Systems we Frankfurcie. Centralna platforma pokazuje drogę transportową każdej sztaby – od stalowni, poprzez portu przeładunkowy do dalszej obróbki. Dostęp do platformy T-Systems zarejestrowanych użytkowników odbywa się poprzez Internet, a dodatkowo rozwiązanie informuje poszczególnych, wybranych pracowników jeśli np. sztaby są źle załadowane lub czas transportu został przekroczony. T-Systems ma możliwość kontroli wszystkich punktów zczytywania RFID na całym świecie zdalnie, z Frankfurtu oraz koniecznej interwencji w przypadku błędów.
Fabryka stali w rejonie Rio de Janeiro produkować będzie około 5 mln ton stali, co oznacza, że blisko 250,000 stalowych bloków będzie transportowanych każdego roku