Baldor Electric rozszerzył funkcjonalność swoich inteligentnych napędów, dzięki współpracy z HMS. Teraz urządzenia mogą komunikować się ze sterownikami PLC, są zgodne ze standardami komunikacyjnymi i posiadają jeden spójny interfejs komunikacyjny.
„Chcieliśmy opracować udoskonalone wersje naszych trójfazowych napędów MotiFlex e100, tak by mogły komunikować się ze sterownikami PLC i aby można je było łatwo stosować w przemysłowych magistralach fieldbus. Aby tego dokonać, wybraliśmy gotowe standaryzowane rozwiązanie zamiast opracowania własnego. Czynnikiem decydującym był czas wejścia produktu na rynek oraz fakt, że nie jest to nasz podstawowy zakres kompetencji. Ponadto okazało się, że rozwiązanie HMS niesie ze sobą znaczną wartość dodaną” – wyjaśnia David Greensmith, Product Manager firmy Baldor Electric.
Napędy prądu zmiennego serii e100 firmy Baldor, przeznaczone do stosowania w samodzielnych i sieciowych systemach kontroli ruchu, są teraz kompatybilne z przemysłowymi standardami Ethernet/IP, Modbus TCP oraz Powerlink. Seria e100 to rozwiązanie oszczędne, charakteryzujące się niewielkimi gabarytami, spełniające wymogi zastosowań jednoosiowych. Napędy charakteryzują się interfejsem w pełni kompatybilnym ze standardem komunikacyjnym Ethernet Powerlink. Uniwersalne napędy e100 stosuje się głównie do kontroli rotacyjnych i liniowych serwonapędów, silników liniowych, napędów wektorowych w układzie zamkniętym oraz w trybach sterowania V/Hz.
„System ten jest jednym z pierwszych tego rodzaju: integruje CANopen, jest kompatybilny z protokołem czasu rzeczywistego Ethernet i bardzo łatwo przystosowuje się do standardów komunikacyjnych. Dzięki temu możemy zaoferować obecnie integratorom systemów uniwersalną platformę, którą można wykorzystać na wiele różnych sposobów – w zależności od zastosowań i potrzeb klientów – od samodzielnych systemów kontroli ruchu do rozbudowanych systemów sieciowych. Rozwiązanie to ułatwia automatyzację procesów w wielu sektorach gospodarki, takich jak: branża spożywcza, opakowaniowa, elektroniczna, drukarska, przemysł drzewny i metalowy i wielu innych” – dodaje David Greensmith.
Wszystkie urządzenia z serii MicroFlex100 oraz Motiflex100 są wyposażone w darmową aplikację MintLite. Pozwala ona na realizację szeregu podstawowych wymagań programowych kontroli ruchu, m.in: pozycjonowanie względne i bezwzględne, profile szybkości wg krzywej S, tryby jog i homing, zmianę pozycji docelowej „w locie”, rejestrację oraz reagowanie na zdarzenia w czasie rzeczywistym. Oprogramowanie pozwala na realizację przez pojedyncze napędy wielu typowych zadań automatyki, takich jak cięcie na wymiar, indeksowanie osi czy też modyfikacje ustawień maszyny (np. zmiana prowadnic) dla nowej partii produktów. Jest to szczególnie przydatne w trakcie integracji z magistralami fieldbus, gdzie dzięki dużym możliwościom adaptacyjnym użytkownik może wybrać standardowy interfejs sterowania napędu lub zoptymalizować dane procesowe i postępowanie dla określonego zastosowania.
Moduł Anybus CompactCom (Anybus-CC) jest przeznaczony dla partnerów OEM. Jest zgodny ze wszystkimi protokołami przemysłowymi oraz zapewnia natychmiastową łączność ze wszystkimi najważniejszymi magistralami przemysłowymi i sieciami bzeprzewodowymi, bez potrzeby dokonywania zmian w sprzęcie lub oprogramowaniu urządzeń automatyki. Każde urządzenie ze zintegrowanym gniazdem Anybus-CC może wykorzystywać dowolny moduł Anybus. Moduł przeznaczony dla danej sieci może być zamieniony z innym modułem Anybus-CC i natychmiast podłączony do niej, bez żadnych zmian sprzętowych i programowych w urządzeniu automatyki. Rozwiązanie Anybus-CC pozwala zaoszczędzić do 70% nakładów w porównaniu z rozwiązaniami opracowywanymi indywidualnie. Znormalizowany sprzęt i interfejs są niezależne od rodzaju sieci.
„Kolejnym istotnym zagadnieniem była płynna komunikacja ze sterownikami PLC. Dzięki HMS nasze napędy współpracują ze sterownikami PLC wykorzystując standardy przemysłowe; bezproblemowo przebiega również integracja z magistralami przemysłowymi. Nasze napędy posiadają gniazda dla opcjonalnych kart rozszerzeń, co pozwala na konfigurację do specjalnych zastosowań, w tym przy użyciu Anybus-CC. Bez wątpienia HMS to nasz partner na przyszłość, ponieważ oferuje elastyczne rozwiązania dla obecnych i przyszłych generacji naszych napędów”- stwierdza David Greensmith.
Baldor Electric to amerykańska firma mająca siedzibę w Fort Smith w stanie Arkansas. Zatrudnia 7000 osób, posiada 26 fabryk na terenie USA, Kanady, Anglii, Meksyku i Chin – jest bezkonkurencyjnym liderem w USA. Firma Baldor sprzedaje swoje rozwiązania poprzez sieć spółek zależnych i przedstawicielstw w ponad 70 krajach. Rozwój napędów i systemów sterowania jest prowadzony w dwóch placówkach : w USA i w Wielkiej Brytanii.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: http://www.baldormotion.com/products/servodrives/overview.asp