Studenci z wizjonerskimi pomysłami w krajowym finale konkursu Henkla

    Dziewięć drużyn reprezentowanych przez studentów z różnych uczelni i kierunków zakwalifikowało się do polskiego finału międzynarodowego konkursu studenckiego Henkel Innovation Challenge. Zespół, który będzie reprezentował Polskę w międzynarodowym finale, zostanie wyłoniony 20 marca.

    Henkel Innovation Challenge (HIC) to międzynarodowy konkurs firmy Henkel, w którym mogą brać udział studenci wszystkich kierunków i uczelni. Zadaniem uczestników 5. edycji HIC jest opracowanie innowacyjnego pomysłu na produkt – w ramach henklowskich marek lub technologii – zgodnego z potrzebami konsumentów przyszłości, żyjących w świecie roku 2030 roku. Pomysł ma dotyczyć jednego z trzech głównych obszarów działalności firmy Henkel – kosmetyków, środków piorących i czystości lub klejów i technologii dla przemysłu. Zgłaszane koncepty powinny być także zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, co może oznaczać na przykład, że konkursowe produkty lub technologie umożliwią efektywniejsze i oszczędniejsze gospodarowanie naturalnymi zasobami Ziemi.

    Konkurs odbywa się w dwóch etapach: krajowym i międzynarodowym. W trwającym od jesieni 2011 r. polskim etapie HIC zarejestrowały się 302 zespoły. Jury, składające się z managerów najwyższego szczebla firmy Henkel Polska, w drugiej połowie stycznia 2012 roku przejrzało zgłoszenia konkursowe i zdecydowało, że o udział w międzynarodowym finale, a tym samym o bilety i vouchery na podróż dookoła świata, walczyć będą następujące zespoły:

    – Future Engineers w składzie Aleksandra Bałdos i Ewa Żerebiec ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,

    – Future Makers w składzie Adam Sobieraj z Uniwersytetu Warszawskiego i Piotr Pieron ze Szkoły Głównej Handlowej,

    – Martairobert w składzie Marta Mazurek z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie i Robert Mazurek z Politechniki Krakowskiej,

    – MiC w składzie Maciej Pawłowski i Maximilian Thielmann z Uniwersytetu Gdańskiego,

    – Palma w składzie Dominika Łapciew i Anna Bowżyk z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej,

    – peterkat w składzie Marzena Piotrowska i Katarzyna Gawlikowska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie,

    – Vians w składzie Anna Emilia Jabłońska oraz Dorota Kalinowska Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,

    – Visio w składzie Natalia Jaśkiewicz i Maja Bogdan ze Szkoły Głównej Handlowej,

    – ZaUek w składzie Michał Adamczyk i Tomasz Kłosowski ze Szkoły Głównej Handlowej.

    Krajowy finał konkursu HIC odbędzie się 20 marca 2012 roku. Do tego czasu finałowe drużyny będą rozwijać swoje prezentacje pod czujnym okiem mentorów – menedżerów firmy Henkel, którzy będą doradzać im w zakresie merytorycznym oraz wspierać w dopracowaniu atrakcyjnego i przekonującego sposobu zaprezentowania pomysłów.

    Najlepsza polska drużyna, wyłoniona w marcu, zmierzy się w finale międzynarodowym z najlepszymi drużynami z pozostałych krajów. Planowany jest on na kwiecień 2012 roku i odbędzie się w Polsce, gdyż z Polski pochodzą ubiegłoroczne zwyciężczynie konkursu. Główną nagrodą dla zwycięskiego zespołu są bilety dookoła świata oraz vouchery podróżne o wartości 1000 Euro.

    www.facebook.com/henkelchallenge