Rynek outsourcingu odzieży roboczej w Polsce rozwija się w podobnym tempie jak cała gospodarka. Według naszych badań korzysta z niego już ponad 20% przedsiębiorstw. Z roku na rok rośnie świadomość decydentów, że zaawansowane strategie outsourcingowe to szansa na tworzenie nowych kompetencji, transformację organizacji i racjonalizację kosztów. Do rozwoju rynku przyczynia się także zaostrzenie wymogów branżowych w obszarze BHP oraz stabilność gospodarcza Polski na tle innych krajów Europy.
Na outsourcing odzieży roboczej decydują się najczęściej duże i średnie przedsiębiorstwa. Największą popularnością cieszy się asortyment z oferty podstawowej, w której skład wchodzą m.in. T-shirty, ogrodniczki czy koszule flanelowe. Tego typu odzież zamawiają głównie firmy działające w przemyśle maszynowym.
Obserwujemy również coraz większe zainteresowanie wynajmem odzieży przez zakłady spożywcze z wdrożonym systemem HACCP, które muszą wyposażać pracowników w odzież specjalistyczną, spełniającą najwyższe wymogi. Rosnącą grupę klientów stanowią także firmy z branż farmaceutycznej, biotechnologicznej oraz elektronicznej. Korzystają one z odzieży ochronnej o najwyższych parametrach czystości, przeznaczonej do środowiska cleanroom.
Autor: Andrzej Smółko, prezes CWS-boco Polska