Bridgestone, jeden z największych na świecie producent opon i wyrobów z gumy, zakończył rozbudowę fabryki opon w Stargardzie Szczecińskim. Efektem wartej 120 mln euro inwestycji jest zwiększenie produkcji do 3 600 opon dziennie, uruchomienie nowej linii do produkcji 1 700 pasów bieżnika na dobę i stworzenie 170 nowych miejsc pracy.
Fabryka w Stargardzie Szczecińskim jest jednym z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych japońskiego koncernu. Na powierzchni 147 000 m2 produkowane są opony do samochodów ciężarowych i autobusów. Dzięki zakończonej inwestycji powstają tu m.in. opony serii ecopia oraz pasy bieżnika marki Bandag do bieżnikowania opon w ciężarówkach i autobusach.
Rozbudowa zakładu umożliwiła zwiększenie zatrudnienia do poziomu 835 pracowników. Fabryka przetwarza dziennie 124 tony gumy, z której powstaje 3 600 opon i 1 700 pasów bieżnika. Bridgestone Stargard dostarcza swoje produkty do klientów na całym świecie, w tym do największych producentów pojazdów jak: Daimler, IVECO, Volvo czy Scania.
Uroczyste zakończenie inwestycji odbyło się 6 listopada br. w Stargardzie Szczecińskim. Uczestniczyli w nim przedstawiciele władz lokalnych oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, którzy wspierali realizację projektu.
– Projekt inwestycyjny obok rozbudowy fabryki to także wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji opon. Jego zakończenie jest bardzo ważnym wydarzeniem dla naszej firmy, ale także regionu zachodniopomorskiego i branży oponiarskiej, mówi Gert Jansen Plant Manager, Bridgestone Stargard. – Polska jest jednym z najlepszych rynków inwestycyjnych w Środkowo-Wschodniej Europie. Po pierwsze, ma bardzo dogodną lokalizację – bliskie sąsiedztwo z Niemcami, czyli największym rynkiem zbytu. Dodatkowo Polska stworzyła przyjazne otoczenie dla naszych interesów – włożyła wiele wysiłku, by poprawić całą infrastrukturę oraz administrację. Zachętą są też specjalne strefy ekonomiczne, w których można zainwestować i korzystać z ulg podatkowych, a także dobra infrastruktura telekomunikacyjna. Oprócz tego w Polsce mamy dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry. Młode pokolenie jest bardzo przedsiębiorcze i wykształcone oraz efektywne w pracy, dodaje Gert Jansen.
źródło: Bridgestone