Nowa platforma internetowa „Logistics Orchestrator” umożliwia optymalizację łańcuchów dostaw dla klientów branży przemysłowej i lotniczej.
DB Schenker konsekwentnie koncentruje się na procesie cyfryzacji. Wraz z uruchomieniem kolejnej, nowej platformy internetowej, w fazę cyfryzacji weszły działy obsługi części zamiennych dla klientów z branży przemysłowej i lotniczej.
Platforma „Logistics Orchestrator” kontroluje obecnie centralne zarządzanie wszystkimi zamówieniami części zamiennych w ramach globalnej sieci dystrybucji. Dzięki temu czas dostawy części zamiennych do klienta końcowego może zostać znacznie skrócony. Umożliwi to również zmniejszenie kosztów logistycznych średnio nawet o 30 procent.
– Nasza inicjatywa „Connect” wspiera dynamiczny postęp w zakresie cyfryzacji produktów transportowych, a poprzez „Logistics Orchestrator” wprowadzamy specjalne rozwiązanie koncentrujące się na klientach z branży przemysłowej i lotniczej – mówi Markus Sontheimer, Chief Information and Chief Digitalization Officer w Schenker AG.
Do tej pory logistyka części zamiennych w ramach dużych, globalnych sieci dystrybucyjnych była koordynowana niezależnie, na poziomie regionalnym lub lokalnym. Zamówienia w znacznej mierze były zarządzane lokalnie, w różnych organizacjach, z różnymi systemami ERP i odmiennymi regułami biznesowymi. Zdecentralizowany system kontroli skutkował między innymi brakiem przejrzystości w łańcuchach dostaw, a w konsekwencji prowadził do wysokich kosztów magazynowania i transportu. Dzięki „Logistics Orchestrator” wszystko – zarówno globalne dostawy, jak i zarządzanie zamówieniami – jest teraz sterowane cyfrowo z jednego źródła.
Źródło: DB Schenker