Grupa abas rozpoczyna kampanię informacyjną pt. “Digital OR Dead” dedykowaną dla przedsiębiorstw średniej wielkości. Wydarzeniem inicjującym kampanię był “Transformation Camp” zorganizowany podczas tegorocznych targów Hannover Messe 2019 w ramach sekcji tematycznej Digital Factory. “Transformation Camp” okazał się strzałem w dziesiątkę. Z uwagi na ogromne zainteresowanie uczestników Grupa abas zdecydowała o organizacji wydarzenia również w Polsce – w ramach konferencji tematycznych i targów przemysłowych.
Cyfrowa Transformacja, Internet rzeczy i Przemysł 4.0 to popularne dziś tematy. Niewiele małych i średnich przedsiębiorstw wie jednak, o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Potwierdziło to badanie przeprowadzone niedawno przez Politechnikę w Gießen*. Eksperci i dostawcy najnowszych technologii często posługują się własnym żargonem, nie wyjaśniają jednak tego, co najważniejsze: jak i dlaczego nowe, rewolucyjne technologie zmieniają codzienne funkcjonowanie i perspektywy przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Nie mówią również o tym, co mogą zrobić przedsiębiorstwa produkcyjne średniej wielkości, aby zachować swoją konkurencyjność.
Firma abas Software AG, we współpracy z renomowanymi partnerami z instytucji badawczych, edukacyjnych i doradczych, chce zwiększać świadomość, realizując kampanię zakrojoną na szeroką skalę. Zgodnie z powszechnym przekonaniem rynek przedsiębiorstw produkcyjnych średniej wielkości w Niemczech pod względem cyfryzacji pozostaje w tyle. Stosunkowo niski stopień cyfryzacji najważniejszych procesów biznesowych wpływa negatywnie już dziś na konkurencyjność wielu firm. „Niektórzy doradcy szacują nawet, że w ciągu ostatnich 15 lat z niemieckiego rynku zniknęła prawie połowa poddostawców średniej wielkości” – powiedział Mark Muschelknautz, dyrektor ds. marketingu w abas Software AG.
O ile duże korporacje, dysponujące wyspecjalizowanymi działami badawczo – rozwojowymi, są zwykle na bieżąco z nowoczesnymi technologiami, o tyle małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne mają trudności z odpowiednio wczesną identyfikacją kluczowych nowości i ich wykorzystaniem dla siebie. Jest też jednak też dobra wiadomość – jak stwierdził Mark Muschelknautz: „możliwości techniczne są jak najbardziej dostępne, a ich wdrożenie często nie jest zbyt drogie”.
Test gotowości na cyfryzację pozwoli firmom średniej wielkości określić swój stopień dojrzałości cyfrowej
Celem kampanii „Digital OR Dead” jest udostępnienie małym i średnim przedsiębiorstwom praktycznych narzędzi. Kompaktowy test gotowości na cyfryzację pomoże firmom określić ich stopień dojrzałości cyfrowej. Szczególnie ciekawa będzie możliwość porównania się z innymi podmiotami z branży. W drugim kroku zainteresowani będą mogli zapoznać się z aktualnymi rozwiązaniami. Konsultanci abas w prosty sposób, bez skomplikowanego, specjalistycznego słownictwa, wyjaśnią jak przeprowadzić cyfryzację najważniejszych procesów biznesowych. W trzecim kroku, na podstawie przeprowadzonego testu, przygotowana zostanie indywidualna lista zadań, prezentująca kwestie lub obszary biznesowe, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności.
Kampania realizowana we współpracy z Politechniką w Gießen
Zastosowana metodyka badawcza oraz test gotowości na cyfryzację opierają się na ścisłej współpracy z Politechniką w Gießen (Niemcy). W wysoko ocenionym badaniu* z grudnia 2018 r. prof. Gerrit Sames i Arthur Diener (jego autorzy) wykazali niski stopień cyfryzacji procesów biznesowych wśród przedsiębiorstw średniej wielkości w Niemczech.
Źródło: abas
* Technical University of Central Hessen, Sames, Gerrit; Diener, Arthur; Status of the digitalization of business processes to Industry 4.0 in the SME sector, check it out at: http://digdok.bib.thm.de/volltexte/2018/5281/