Wraz z rozwojem elektryfikacji, wodór będzie odgrywał kluczową rolę w transformacji energetycznej, począwszy od długoterminowego magazynowania energii, po molekularne zastąpienie wszystkich paliw kopalnych. Niestety, Niemcy nie dysponują wystarczającymi zasobami, pozwalającymi pokryć pełen zakres przyszłego popytu poprzez produkcję krajową. Obecnie zakłada się, że import wodoru będzie się mieścił w przedziale od 60 do 70 procent.
Wodór będzie musiał być transportowany statkami, co stanowi problem. Na przykład, skraplanie pochłania dużo dodatkowej energii. Jednak inne środki transportu nie są jeszcze dostępne.
Z kolei transport amoniaku jest dobrze opanowanym procesem, a każdego dnia transportuje się około 20 milionów ton tego surowca. Z tego powodu, znani dostawcy podjęli decyzję o produkcji amoniaku poprzez łączenie zielonego wodoru z azotem i transporcie amoniaku tradycyjnymi metodami.
Ponieważ jest to substancja toksyczna i wybuchowa, należy podjąć odpowiednie środki bezpieczeństwa. Od wyładunku i dodatkowego transportu lądowego, po dalsze etapy przetwarzania, w obecnie stosowanych systemach można znaleźć produkty firmy Pepperl+Fuchs, począwszy od wzmacniaczy przełączających serii K-System, bezpiecznie separujących urządzenia zdalne od kontrolerów. Do poszczególnych systemów można dostosować szeroką gamę barier. Obecnie coraz częściej są stosowane przełączniki Ethernet-APL, pozwalające uzyskać dużą prędkość transmisji danych w bezpiecznym środowisku.
Dostępne są czujniki umożliwiające monitorowanie dużej liczby zaworów i raportowanie ich pozycji.