abas uruchamia kampanię informacyjną nt. Cyfrowej Transformacji

Grupa abas rozpoczyna kampanię informacyjną pt. “Digital OR Dead” dedykowaną dla przedsiębiorstw średniej wielkości. Wydarzeniem inicjującym kampanię był “Transformation Camp” zorganizowany podczas tegorocznych targów Hannover Messe 2019 w ramach sekcji tematycznej Digital Factory. “Transformation Camp” okazał się strzałem w dziesiątkę. Z uwagi na ogromne zainteresowanie uczestników Grupa abas zdecydowała o organizacji wydarzenia również w Polsce – w ramach konferencji tematycznych i targów przemysłowych.

Cyfrowa Transformacja, Internet rzeczy i Przemysł 4.0 to popularne dziś tematy. Niewiele małych i średnich przedsiębiorstw wie jednak, o co w tym wszystkim tak naprawdę chodzi. Potwierdziło to badanie przeprowadzone niedawno przez Politechnikę w Gießen*. Eksperci i dostawcy najnowszych technologii często posługują się własnym żargonem, nie wyjaśniają jednak tego, co najważniejsze: jak i dlaczego nowe, rewolucyjne technologie zmieniają codzienne funkcjonowanie i perspektywy przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji. Nie mówią również o tym, co mogą zrobić przedsiębiorstwa produkcyjne średniej wielkości, aby zachować swoją konkurencyjność.

Firma abas Software AG, we współpracy z renomowanymi partnerami z instytucji badawczych, edukacyjnych i doradczych, chce zwiększać świadomość, realizując kampanię zakrojoną na szeroką skalę. Zgodnie z powszechnym przekonaniem rynek przedsiębiorstw produkcyjnych średniej wielkości w Niemczech pod względem cyfryzacji pozostaje w tyle. Stosunkowo niski stopień cyfryzacji najważniejszych procesów biznesowych wpływa negatywnie już dziś na konkurencyjność wielu firm. „Niektórzy doradcy szacują nawet, że w ciągu ostatnich 15 lat z niemieckiego rynku zniknęła prawie połowa poddostawców średniej wielkości” – powiedział Mark Muschelknautz, dyrektor ds. marketingu w abas Software AG.

O ile duże korporacje, dysponujące wyspecjalizowanymi działami badawczo – rozwojowymi, są zwykle na bieżąco z nowoczesnymi technologiami, o tyle małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne mają trudności z odpowiednio wczesną identyfikacją kluczowych nowości i ich wykorzystaniem dla siebie. Jest też jednak też dobra wiadomość – jak stwierdził Mark Muschelknautz: „możliwości techniczne są jak najbardziej dostępne, a ich wdrożenie często nie jest zbyt drogie”.

Test gotowości na cyfryzację pozwoli firmom średniej wielkości określić swój stopień dojrzałości cyfrowej

Celem kampanii „Digital OR Dead” jest udostępnienie małym i średnim przedsiębiorstwom praktycznych narzędzi. Kompaktowy test gotowości na cyfryzację pomoże firmom określić ich stopień dojrzałości cyfrowej. Szczególnie ciekawa będzie możliwość porównania się z innymi podmiotami z branży. W drugim kroku zainteresowani będą mogli zapoznać się z aktualnymi rozwiązaniami. Konsultanci abas w prosty sposób, bez skomplikowanego, specjalistycznego słownictwa, wyjaśnią jak przeprowadzić cyfryzację najważniejszych procesów biznesowych. W trzecim kroku, na podstawie przeprowadzonego testu, przygotowana zostanie indywidualna lista zadań, prezentująca kwestie lub obszary biznesowe, którymi należy się zająć w pierwszej kolejności.

Kampania realizowana we współpracy z Politechniką w Gießen

Zastosowana metodyka badawcza oraz test gotowości na cyfryzację opierają się na ścisłej współpracy z Politechniką w Gießen (Niemcy). W wysoko ocenionym badaniu* z grudnia 2018 r. prof. Gerrit Sames i Arthur Diener (jego autorzy) wykazali niski stopień cyfryzacji procesów biznesowych wśród przedsiębiorstw średniej wielkości w Niemczech.


Źródło: abas

* Technical University of Central Hessen, Sames, Gerrit; Diener, Arthur; Status of the digitalization of business processes to Industry 4.0 in the SME sector, check it out at: http://digdok.bib.thm.de/volltexte/2018/5281/