ABB i General Motors podpisały porozumienie dotyczące współpracy w ramach projektu badawczego mającego ustalić ponowne wykorzystanie akumulatorów z samochodów elektrycznych, po tym, jak czas ich życia w pojeździe dobiegnie końca.
Projekt zakłada sprawdzenie ponownego zastosowania zużytych akumulatorów litowo-jonowych pochodzących z samochodów elektrycznych GM, modelu Chevrolet Volt, jako ekonomicznie efektywnych źródeł zmagazynowanej energii elektrycznej, które wpłyną na poprawę efektywności systemów elektrycznych po ich przekształceniu w inteligentne sieci.
„W przyszłości inteligentne sieci będą transportować większą ilość energii odnawialnej oraz służyć jako ogromna infrastruktura dla pojazdów z napędem elektrycznym. W obu tych przypadkach niezbędne jest zastosowanie szerokiego zakresu rozwiązań magazynowania energii,” powiedział Bazmi Husain, szef inicjatywy inteligentnych sieci w ABB. „Jesteśmy podekscytowani możliwością ponownego zastosowania zużytych akumulatorów pojazdów elektrycznych, co może pomóc zbudować potrzebne zdolności magazynowe i zagwarantować daleko idące korzyści środowiskowe i ekonomiczne.”
Według GM, akumulator Volta nadal będzie w istotnym stopniu zdolny do magazynowania energii elektrycznej po definitywnym zakończeniu swojej pracy w samochodzie.
„Dlatego łączymy siły z ABB, by znaleźć sposoby na to, by akumulatory Volta przyniosły środowisku korzyści wykraczające poza poruszanie się po autostradach,” powiedział Micky Bly, prezes Electrical and Hybrid Systems, który ogłosił zawiązanie partnerstwa z ABB podczas konferencji EV Battery Tech w Troy, Michigan. „Nasza współpraca z ABB pomoże w opracowaniu rozwiązań optymalizujących pełen cykl życia akumulatorów Volta.”
Ekonomicznie opłacalny magazyn energii jest często uważany za kluczową technologię dla inteligentnych sieci, która może umożliwić szersze zastosowanie różnorodnych rozwiązań, takich jak:
- zarządzanie nieciągłością dostaw energii z takich źródeł, jak wiatr i słońce
- zmniejszanie skoków popytu na energię elektryczną
- umożliwienie korzystania z tańszej energii w okresach szczytowego zapotrzebowania na nią.