Auto-Elements, dystrybutor części samochodowych, wdrożył oprogramowanie Asseco WAPRO wspomagające zarządzanie przedsiębiorstwem.
– Dzięki wdrożeniu zautomatyzowaliśmy wiele procesów biznesowych, a to przyczyniło się do poprawy jakości obsługi klientów – mówi Adrian Sklorz, prezes firmy Auto-Elements.
Wdrożenia objęło takie obszary jak sprzedaż, logistyka, gospodarka magazynowa, finanse i księgowość, środki trwałe oraz kadry i płace. Uzupełnieniem systemu jest moduł analityczny umożliwiający analizę danych zgromadzonych w bazach poszczególnych aplikacji i tworzenie dynamicznych analiz w postaci zestawień tabelarycznych oraz wykresów. Dodatkowo spółka wdrożyła specjalistyczne rozwiązanie do obsługi magazynu wysokiego składowania wraz z funkcją PBV (Pick-by-Voice) i obsługą magazynu za pomocą kolektorów danych (w tym przypadku wdrożenie prowadziła firma X-COM).
Nowe rozwiązania zintegrowano z zewnętrznymi aplikacjami oraz modułami, takimi jak np. system płatności, import elektronicznych dokumentów magazynowych, program weryfikacji dokumentów i generowania zamówień, system do obsługi listów przewozowych integrujący z firmą spedycyjną GLS oraz aplikacją generującą numery serii dostaw oraz obsługującą kompleksowy wydruk etykiet towarowych.
– Zaimplementowane w Auto-Elements oprogramowanie zostało zintegrowane w jeden całościowy system do zarządzania przedsiębiorstwem. Proces wdrożenia był podzielony na wiele etapów, tak by nie zakłócać realizacji podstawowych procesów biznesowych klienta – informuje Rafał Mróz, dyrektor ds. Asseco WAPRO ERP w Asseco Business Solutions.
Prace trwały 10 miesięcy.