Fabryka Maszyn FAMUR S.A. udzieliła aprobaty dla produktów LOTOS OIL S.A. Oleje smarne były testowane w układach roboczych kombajnów ścianowych, przez 3 miesiące, w kopalni „Rydułtowy-Anna”, na poziomie 1000 m.
Grupa Famur jest największym w Polsce oraz liczącym się na świecie producentem i dostawcą zaawansowanych technologicznie maszyn i urządzeń przeznaczonych dla górnictwa. Maszyny te wykorzystywane są w górnictwie głębinowym i odkrywkowym, przy wydobyciu ropy naftowej oraz gazu, a także w kolejnictwie i przemyśle cementowym.
– Współpraca zbliża. W tym przypadku jej osią jest konieczność rozwiązania bardzo konkretnych i specyficznych rozwiązań eksploatacyjnych – podkreśla Jacek Matracki, członek zarządu i dyrektor handlowy spółki LOTOS OIL S.A.
Certyfikaty otrzymał nowoczesny olej hydrauliczny Hydromil Super L-HV, który zawiera specjalnie skomponowany zestaw dodatków uszlachetniających o działaniu przeciwkorozyjnym, przeciwutleniającym, smarnym, antypiennym, uszczelniających, o podwyższonej stabilności hydrolitycznej użytych dodatków. Produkt ten przeznaczony jest do zastosowania w wysoko obciążonych układach przenoszenia siły oraz napędu i sterowania hydraulicznego przy zagrożeniu zawilgoceniem.
Drugim z certyfikowanych przez FAMUR S.A. olejem jest TRANSMIL SYNTHETIC 320. – Szczególny produkt na szczególne warunki – podsumowuje krótko Marek Dębiński, kierownik Serwisu Olejowego LOTOS Oil.
TRANSMIL SYNTHETIC to olej produkowany na bazie syntetycznych polialfaolefin (PAO), które zapewniają wyjątkową stabilność termiczną oleju i zdolność przenoszenia bardzo wysokich obciążeń. Olej z uwagi na zastosowane w nim syntetyczne składniki bazowe i dodatki, posiada bardzo wysokie własności przeciwzużyciowe, przeciwutleniające, przeciwkorozyjne jak i dobre własności deemulgujące. Olej posiada aprobatę Flender.
Oba oleje do zastosowań górniczych będą dostarczane wyłącznie w opakowaniach metalowych o pojemności 20l, oznaczanych różnymi kolorami etykiet. To bardzo ważne z uwagi na konieczność zachowania czystości i jakości olejów. Zarówno w czasie bieżącej obsługi maszyn, jak i wykonywania dolewek eksploatacyjnych, czy też okresowej wymiany olejów. W warunkach górniczych opakowanie na olej, winno być łatwo rozpoznawalne i zawierać tylko tyle oleju, ile jest potrzebne na dokonanie minimalnej wymiany w najmniejszym układzie maszyny. Błędy manipulacji i czystości w warunkach górniczych są najczęstszym problemem w eksploatacji olejów i utrzymaniu właściwego smarowania układów maszyn.