Firma Supra, producent urządzeń grzewczych, rozszerzyła zakres korzystania z systemu IFS Applications, aby sprostać wymaganiom rynku.
Supra specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży urządzeń grzewczych do budynków mieszkalnych. Firma została założona w 1878 roku i jest podmiotem zależnym grupy EDF w zakresie rozproszonych alternatywnych źródeł energii. Supra prowadzi działalność w ponad 25 krajach (także w Polsce) i zatrudnia 370 pracowników. Jest właścicielem dwóch głównych marek − Supra i Richard Ledroff. Firma dysponuje siecią około 4500 sprzedawców reprezentujących supermarkety budowlane, średnie i duże sieci handlowe, hurtownie i sklepy.
Supra jest klientem firmy IFS od 2007 roku i od tego czasu znacznie ulepszyła zarządzanie działalnością dzięki lepszej kontroli i wymianie danych, zapewniając efektywniejsze zarządzanie całym łańcuchem dostaw.
Po pomyślnym wdrożeniu systemu IFS Applications w celu optymalizacji procesów produkcyjnych, firma Supra postanowiła odpowiednio dostosować swój łańcuch dostaw w celu spełnienia wymagań dużych sieci handlowych, jak również poprawy zadowolenia klientów.
Poprzedni system ERP firmy Supra był oparty na przestarzałych technologiach. Spowalniał przez to rozwój firmy. Nie udostępniał ogólnego widoku operacji, od zleceń aż po dostawy, ani obsługi produkcji czy fakturowania. Firma nie była w stanie skonsolidować swoich danych względem sprzedaży ani przygotować dokładnych prognoz czy spójnej statystyki sprzedaży. Te niedociągnięcia utrudniały rozwój biznesu.
– W celu poprawy zarządzania potrzebowaliśmy rozwiązania, które scentralizuje wszystkie dane z wielu działów. Skupiamy się na dostarczaniu klientom dokładnych informacji tak szybko, jak to tylko możliwe. Dzięki temu zwiększamy zadowolenie klientów – powiedział Eric Storme, Dyrektor ds. Systemów Informatycznych w firmie Supra.
Wdrożenie rozwiązania IFS Applications do współpracy w ramach łańcucha dostaw (Collaborative Supply Chain) przyniosło wiele korzyści firmie Supra, która ma teraz dostęp do rzetelnych, dokładnych i zawsze aktualnych danych. Znacznie poprawiło się zarówno zarządzanie magazynem, jak i przejrzystość łańcucha dostaw. Udało się również wyraźnie zmniejszyć czasy produkcji i realizacji dostaw. Dzięki tym postępom przepływ gotówki jest teraz sprawniejszy. Poprawił się także poziom usług świadczonych klientom.
– Staliśmy się bardziej efektywni. Kiedyś potrzebowaliśmy tygodnia na realizację zamówienia otrzymanego w okresie największego ruchu, a teraz jesteśmy w stanie dostarczyć je w ciągu trzech czy czterech dni – powiedział Eric Storme. – Było to możliwe dzięki wdrożeniu komponentu IFS Collaborative Supply Chain, który optymalizuje komunikację z naszym dostawcą usług logistycznych. Teraz dostawca jest niezwłocznie informowany o bieżących operacjach. W efekcie nastąpiła wyraźna poprawa w zakresie czasu realizacji dostawy.
Rozwiązanie IFS Retail obejmuje cały łańcuch wartości, począwszy od planowania, planowania asortymentu, przez zakupy i zaopatrzenie, aż po dystrybucję i magazynowanie.
Moduł IFS Dystrybucja obsługuje różne modele dystrybucji i procesy biznesowe, pomagając menedżerom w monitorowaniu zmian i ułatwiając komunikację z innymi podmiotami w łańcuchu dostaw.