W pobliżu Solihull w West Midlands rozpoczęto drugą fazę budowy centrum logistycznego Jaguar Land Rover. Realizacja powstaje we współpracy z firmą Dematic, innowatorem w dziedzinie intralogistyki.
Po zakończeniu prac zewnętrznych w nowym obiekcie, Dematic rozpoczął instalację swoich urządzeń intralogistycznych i technologii automatyzacji. Zainstalowany sprzęt następnie przejdzie gruntowny okres testów. Obiekt ma być w pełni gotowy do działania pod koniec 2022 r. Obecna realizacja jest kontynuacją ugruntowanej współpracy Dematic z Jaguar Land Rover, która rozpoczęła się na początku lat 80-tych.
Nowe Centrum Operacji Logistycznych (LOC) — składające się z budynku magazynowego o powierzchni 92 000 metrów kwadratowych oraz biur pomocniczych — jest rozwiązaniem w odpowiedzi na coraz bardziej złożone wyzwania związane z łańcuchem dostaw Jaguar Land Rover i stanowi kluczową część przyszłej strategii producenta.
Ponieważ Jaguar Land Rover zobowiązał się ostatnio do „ustanowienia wzorca w zakresie jakości i zrównoważonego rozwoju”, rozwój ten zapewni szereg korzyści technologicznych, które umożliwią wprowadzenie ulepszeń dla klientów, jak również przyniosą długotrwałe korzyści dla środowiska.
Jaguar Land Rover, położony w bliskim sąsiedztwie głównego zakładu produkcyjnego w Solihull, oblicza, że nowy obiekt pozwoli mu na zmniejszenie liczby kilometrów przejeżdżanych rocznie przez pojazdy ciężarowe, co stanowi ogromną redukcję emisji dwutlenku węgla. Jednocześnie obniży to długoterminowe koszty logistyczne i zmniejszy zatłoczenie dróg w okolicy.
W międzyczasie LOC będzie korzystać z najbardziej zaawansowanych technologii zautomatyzowanego łańcucha dostaw, aby zapewnić maksymalną produkcję przy możliwie najmniejszej powierzchni.
Zautomatyzowany sprzęt będzie niezwykle wydajnie pobierał ogromne ilości produktów, a zakład został zaprojektowany na zasadzie „towar do osoby”. Oznacza to, że pracownicy nie będą musieli pokonywać znacznych odległości, aby pobrać produkty: części same będą do nich dostarczane.
Systemy zostały zaprojektowane do zarządzania wieloma przepływami pracy na tej samej linii, co pozwoliło firmom Jaguar Land Rover i Dematic na zmniejszenie powierzchni obiektu przy jednoczesnym zapewnieniu operatorom możliwości przetwarzania 1000 palet na godzinę.
Komentując projekt, Andy Blandford – Starszy Wiceprezes Dematic i Dyrektor Zarządzający na region Europy Północnej – powiedział: „Cieszymy się, że mamy możliwość współpracy z firmą taką jak Jaguar Land Rover, która jest tak bardzo zaangażowana w wiodące w branży standardy zrównoważonego rozwoju i technologii. Czekamy na zakończenie tego projektu w 2022 roku”.
Dematic