W styczniu 2013 roku Bosch obchodził jubileusz wyprodukowania 10-milionowego układu Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN). Dynamiczny rozwój tej technologii przyczynił się do zwiększenia wydajności silnika spalinowego i redukcji poziomu emisji spalin.
Pierwszy układ wtryskowy Bosch Common Rail do pojazdów użytkowych (CRSN1) został wprowadzony na rynek w 1999 r. w segmencie lekkich samochodów ciężarowych marki Iveco (Turbo Daily). Niedługo potem układ zadebiutował w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych produkowanych przez Renault. Ciśnienie wtrysku wynosiło wówczas 1 400 barów. W 2001 r. w amerykańskim segmencie pickupów zamontowano udoskonalony układ wtrysku o ciśnieniu roboczym 1 600 barów.
Kamieniem milowym w historii rozwoju układów wtryskowych Common Rail w pojazdach użytkowych była, wprowadzona w 2005 r., wersja układu CRSN3 zapewniająca ciśnienie wtrysku na poziomie 1 800 barów. Wtryskiwacz o niskim współczynniku powrotu przyczynił się pośrednio do zmniejszenia zużycia paliwa ponieważ można było obniżyć wielkość dawki tłoczonego paliwa, a tym samym moc napędową pompy wysokociśnieniowej. Pozwoliło to podnieść sprawność układu wtryskowego oraz efektywność pracy silnika. Po układzie CRSN3 w 2010 roku wprowadzono kolejne wersje: CRSN3-20 i -22 aż do aktualnej wersji układu CRSN3-25 z ciśnieniem wtrysku 2 500 barów. Najnowsza wersja układu jest dostępna z różnymi modelami pomp wtryskowych, dzięki czemu stanowi uniwersalne rozwiązanie dla średnich i ciężkich pojazdów użytkowych z silnikami od 4 do 16 cylindrów. Układ sprawdza się także w segmencie pojazdów które nie są przeznaczone do ruchu drogowego, np. w ciągnikach rolniczych i maszynach budowlanych oraz w transporcie morskim – w jachtach, statkach rejsowych i kontenerowcach.
Wprowadzony w 2007 r. układ wtryskowy CRSN4 do ciężkich pojazdów użytkowych dopełnia gamę układów wtryskowych Bosch. W przypadku tego układu producent zastosował nowy, dwustopniowy system podnoszenia ciśnienia. W układzie z tzw. wzmacniaczem ciśnienia, paliwo jest sprężane do 900 barów w pompie wysokociśnieniowej, a następnie we wtryskiwaczu do wartości maksymalnej 2 100 barów. Od roku 2012 Bosch ma w ofercie także układ CRSN4 z ciśnieniem wtrysku 2 500 barów. Podkreślane zalety to wyjątkowo drobne rozpylenie paliwa i precyzyjne dawkowanie w trybie wtrysku wielokrotnego, który ma zapewniać czyste spalanie oraz spokojną pracę silnika.