Lean w produkcji i łańcuchu dostaw

    Tematyce Lean w produkcji i łańcuchu dostaw było poświęcone seminarium zorganizowane w Poznaniu przez wydawnictwo Trade Media International Holdings. W spotkaniu wzięło udział kilkudziesięciu przedstawicieli firm z całej Polski (m.in. Bakoma, Bilplast, H.Cegielski, Hi-P Poland, Philips Lighting Poland, Salamans, Siemens, Volkswagen Poznań).

    Seminarium rozpoczął Konrad Gurbała z firmy Advantage, który opowiedział o praktycznym wykorzystaniu mechanizmów Lean na przykładzie zakładów Toyoty. Dzięki zastosowaniu Toyota Way fabryki Toyoty należą do światowej czołówki, a produkty tej marki cieszą się uznaniem nabywców głównie z powodu wysokiej jakości.

    Kolejne dwie prezentacje firm BPSC oraz Epicor Software Poland prezentowały ich własne produkty – Impuls 5 oraz Epicor 9. Prelegenci omówili charakterystyczne cechy tych systemów, których zastosowanie może się przyczynić do zmniejszenia kosztów produkcji oraz poprawy organizacji pracy i tym samym polepszenia jakości.

    Efektywne zarządzanie produkcją − praktyczne podejście do automatyzacji i informatyzacji „odchudzonej” produkcji było tematem wystąpienia przedstawiciela firmy Astor, natomiast o dopasowaniu rozwiązań ERP do specyfiki branży produkcyjnej opowiadał reprezentant IFS Poland.

    Poprawieniu organizacji produkcji nie służą tylko bezpośrednio stosowane metody Lean, ale także wiedza o nich. Personel musi być odpowiednio przeszkolony i przekonany co do celowości wprowadzania jakichkolwiek zasad zarządzania i zmian. Przekonywał o tym Bogusz Dworak z MPM Productivity Managment w prezentacji zatytułowanej  „Zwiększenie produktywności poprzez planowanie i zarządzanie zintegrowane”.

    Seminarium zakończyło wystąpienie Władysława Popławski z Polish Six Sigma Academy pod tytułem „Lean Six Sigma − remedium na kryzys”.

    Uczestnicy poznańskiego seminarium mogli także zapoznać się bliżej z wybranymi tematami na stoiskach zorganizowanych przez uczestniczące firmy.

     

    www.seminaria.trademedia.us