Nowe suwnice na terminalu PCC Port Szczecin

    Dwie kontenerowe suwnice bramowe RTG-35 rozpoczną pracę w PCC Port Szczecin. To kolejny etap przygotowań do uruchomienia w 2010 roku terminalu kontenerowego na Ostrowie Grabowskim.

    PCC Port Szczecin systematycznie unowocześnia wyposażenie – w 2008 roku pozyskano dźwigi samojezdne Gottwald HMK 260 E oraz MultiDocker CH65C.

    Obecnie na Terminalu Ewa trwają przygotowania do uruchomienia dwóch placowych kontenerowych suwnic bramowych RTG-35. Docelowo, w 2010 roku, zostaną one przeniesione na nowy terminal kontenerowy na Ostrowie Grabowskim.

    Ośmiokołowe suwnice, o wadze 128 ton każda, zostały wyprodukowane przez włoską firmę Fantuzzi Reggiane S.p.a. Ich nośność pod ramą kontenerową albo spreaderem wynosi 35 ton, wysokość składowania 4+1 (cztery kontenery plus miejsce na manipulacje), natomiast szerokość składowania 6 kontenerów plus jeden pas na pojazd.

    Urządzenie działa w oparciu o zespół prądotwórczy napędzany 12-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym MAN D2542 MTE (371 kW/1800 obr./min). RTG-35 wyposażone są w układy: przeciwprzechyłowy, automatycznego sterowania i pozycjonowania oraz sterowania pracą poprzez lokalną bezprzewodową sieć komputerową.

    Wraz z inwestycją w sprzęt przeładunkowy spółka realizuje programy szkoleniowe pracowników. Jedenastu operatorów podniosło swoje kwalifikacje, uzyskując uprawnienia na obsługę żurawi szynowych (kategorii I), a trzydziestu jeden na obsługę żurawi samojezdnych (kategorii I).

    Swoje kwalifikacje podnoszą także pracownicy odpowiedzialni za obsługę kontenerów chłodniczych oraz deportu (centrum przeładowywania, składowania i napraw pustych kontenerów).

    Do pracy na suwnicach kontenerowych RTG-35, zgodnie z wytycznymi Transportowego Dozoru Technicznego, przygotowywanych jest 17 pracowników. Czterech z nich uzyska uprawnienia konserwatorskie.

    Dzięki uruchomieniu w 2010 roku nowego terminalu kontenerowego zdolność przeładunkowa Spółki PCC Port Szczecin wzrośnie z obecnych 80 000 TEU do ponad 200 000 TEU. Odpowiednia suprastruktura, w tym zakupione suwnice placowe, pozwoli przeładować czterdzieści kontenerów na godzinę. Place składowe pomieszczą 1 200 TEU jednocześnie, a obszerny depot umożliwi zaoferowanie pełnego wachlarza usług na rzecz kontenerów.