Nie ma ważniejszego wydarzenia dla polskiej branży przetwórstwa tworzyw sztucznych niż targi PLASTPOL w Kielcach. Wystawa jest równocześnie najbardziej międzynarodowymi targami w Polsce, które gromadzą ponad 50 procent wystawców zagranicznych. W 2019 roku Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy odbędą się 28-31 maja. O tym, jak zapowiada się kolejna 23. edycja rozmawiamy z menagerem projektu – Agnieszką Dąbrowską.
– Współtworzyła Pani targi od ponad 20 lat, teraz objęła funkcję menagera projektu. Jaki jest Pani plan na PLASTPOL?
– Współorganizując targi przez ostatnie 20 lat wiem i rozumiem, że ich najważniejszym celem zarówno dla Targów Kielce jak i wystawców oraz zwiedzających je profesjonalistów, jest kreowanie i realizacja dobrego biznesu. Myślę, że właściwym kierunkiem dla targów PLASTPOL jest uatrakcyjnienie wydarzeń, które dotychczas wpisywały się w tematykę wystawy. Mogę natomiast uspokoić, że rewolucji nie będzie. Zamierzam dalej tworzyć targi na europejskim poziomie, ukierunkowane na wspólny rozwój dedykowany dla całej branży tworzyw sztucznych.
Kamil Perz, z którym przygotowywaliśmy od początku PLASTPOL, wciąż będzie wspierał wydarzenie swoim doświadczeniem i wiedzą, jednak już jako Dyrektor Wydziału Targowego w Targach Kielce, bo taką funkcję pełni od kilku miesięcy.
– Czy pojawią się nowości w kolejnej, 23. edycji?
– Odbyłam kilka spotkań z instytucjami współpracującymi przy organizacji targów PLASTPOL. Niebawem zostanie podpisany list intencyjny o wspólnych działaniach, jednak za wcześnie jeszcze na szczegóły. Jestem otwarta na wprowadzenie nowych wydarzeń do programu targów i na zmianę formuł dotyczących merytorycznej strony wystawy, tak by służyły wystawcom. Ciekawym tematem są na przykład tworzywa biodegradowanlne i biokompostowalne, jako alternatywa dla typowego recyklingu. W tym eko-kierunku też będziemy podążać.
– Jak, na kilka miesięcy przed 23. wystawą przetwórstwa tworzyw sztucznych w Kielcach, wyglądają przygotowania?
– W 2019 roku odbywa się kolejna edycja targów K Messe Dusseldorf, największe wydarzenie branży w Europie. Wiele firm zamierza brać w nich udział, jednak mimo tego PLASTPOL jest wciąż stałym punktem w kalendarzu działań promocyjno-marketingowych. Dlatego już teraz wiemy, że nie zabraknie liderów branży z kraju i zagranicy, firm liczących się w branży europejskiej. Zapraszamy do współpracy także nowych producentów, bo PLASTPOL to doskonałe miejsce, by zadebiutować wśród najlepszych.
– Dziękuję za rozmowę.