Ford świętuje ważne dla siebie wydarzenie w historii technologii EcoBoost: 3 lata po prezentacji, z linii produkcyjnej zjechał 500-tysięczny egzemplarz silnika wykorzystującego ten układ.
Ponad 130 000 takich jednostek napędowych trafiło pod maski pojazdów sprzedanych w Europie, natomiast 500-tysięczny egzemplarz został zamontowany w Fordzie Escape 2013 wyprodukowanym w fabryce Forda w Louisville, w USA.
Globalna rodzina silników EcoBoost obejmuje jednostkę o pojemności 1.0 l nagrodzoną tytułem „International Engine of the Year” oraz silniki o pojemności 1.6, 2.0 i 3.5 l. W momencie debiutu silnika EcoBoost w Fordzie Fusion oferowanym w Ameryce Południowej, technologia będzie dostępna we wszystkich regionach świata, w których jest obecny Ford.
Technologia EcoBoost została po raz pierwszy zastosowana w USA w 2009 r., natomiast jej europejski debiut nastąpił rok później, kiedy jednostki napędowe tego typu trafiły pod maskę modeli C-Max i Grand C-Max. Silniki takie są obecnie montowane na rynek europejski w modelach Ford Fiesta, B-Max, Focus, Mondeo, S-Max i Galaxy. Na początku 2013 r. jednostka EcoBoost po raz pierwszy pojawi się w europejskim samochodzie z napędem na cztery koła – modelu Ford Kuga.
Ford posiada obecnie ponad 125 patentów przyznanych technologii EcoBoost, która wykorzystuje turbodoładowanie, układ bezpośredniego wtrysku paliwa oraz układ zmiennych faz rozrządu w celu obniżenia zużycia paliwa o ok. 20% przy zachowaniu wysokich osiągów.
Do roku 2015 Ford planuje trzykrotnie zwiększyć produkcję samochodów z silnikami EcoBoost w Europie, do poziomu ok. 480 000 egz. Dla porównania, w zeszłym roku wyprodukowano 141 000 pojazdów z tymi jednostkami. Ponad 300 000 samochodów z zakładanego rocznej wielkości produkcji będzie wyposażonych w nowy silnik EcoBoost o pojemności 1.0 l.
Ford Focus 1.0 l EcoBoost, który pojawił się na ryhnku w tym roku, już teraz stanowi niemal 30% całkowitej sprzedaży tego modelu w Europie.