Start-up Envirly rozpoczął współpracę z Procurence, która wspiera firmy w uzyskaniu przejrzystości łańcucha dostaw, zmniejszeniu zagrożenia z nim związanego oraz usprawnieniu wewnętrznego zarządzania dostawcami i jakością, a dzięki koordynacji, automatyzacji i komunikacji pomaga obniżyć koszty klientów. Celem strategicznego partnerstwa jest mierzenie śladu węglowego w łańcuchu dostaw i zidentyfikowanie obszarów, w których można go ograniczyć.
Na firmy w Europie i poza nią nakładane są obecnie nowe regulacje. Wielu dużych graczy musiało już wdrożyć działania na rzecz zrównoważonego rozwoju pod groźbą kar ustawowych. Aby wypełnić te zobowiązania, firmy muszą zbierać informacje o swoim śladzie węglowym i emisji od swoich dostawców. Jeżeli kontrahenci nie dostarczą takich danych, mogą zostać usunięci z łańcucha dostaw. Jest to realne zagrożenie i duży problem dla dzisiejszego rynku, ponieważ do teraz tylko nieliczni przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z konieczności raportowania, nawet jeśli nie są bezpośrednio objęci regulacjami.
Narzędzie opracowane przez Procurence i Envirly pozwoli firmom w łatwy sposób uzyskać informacje o śladzie węglowym (zwykle dziesiątków tysięcy) poszczególnych komponentów i materiałów pozyskiwanych od dostawców oraz automatycznie obliczyć całkowity ślad węglowy ich produkcji. – Z jednej strony dostawcy, aby utrzymać relacje biznesowe z kontrahentami, będą musieli raportować im ślad węglowy produktów i materiałów. Z drugiej strony firmy podlegające regulacjom są postawione pod ścianą, bo trudno jest im egzekwować od wszystkich dostawców odpowiedzi. Pojawia się problem – która strona powinna być odpowiedzialna za rzetelność danych i zgodność ze standardami raportowania? Razem z Procurence chcemy pomóc przedsiębiorcom w śledzeniu śladu węglowego w łańcuchu dostaw oraz w osiągnięciu celów ekorozowjowych. To nasz wspólny krok ku zrównoważonej emisji i przestrzeganiu przepisów z nią związanych – powiedziała CSO Envirly, Weronika Czaplewska.
Envirly to polski start-up oferujący narzędzia wspierające zarządzanie śladem węglowym organizacji. Ich funkcjonalność obejmuje nie tylko obliczenia i agregację danych, ale również monitorowanie w czasie rzeczywistym emisji gazów cieplarnianych i śledzenie celów redukcji. Dzięki temu firmy mogą podejmować świadome kroki w kierunku zielonej transformacji i zwiększenia efektywności energetycznej, a także przestrzegać przepisów i umów z dostawcami. Envirly to platforma typu SaaS dostępna jako aplikacja webowa, z przejrzystym i intuicyjnym interfejsem, który pozwala użytkownikom na samodzielną obsługę bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy lub konsultacji z ekspertem. Metodologia obliczania śladu węglowego jest zgodna z międzynarodowym standardem GHG Protocol, który jest uniwersalny dla przedsiębiorstw, dzięki czemu platforma nadaje się zarówno dla dużych, jak i małych czy średnich organizacji. Start-up otrzymał wyróżnienie jako Orzeł Innowacji za ,,Rozwiązanie dla dobra wspólnego’’, przyznawane przez “Rzeczpospolitą” oraz został polskim przedstawicielem w konkursie World Summit Awards 2022 w kategorii ,,Środowisko i Zielona Energia’’.
Procurence to firma założona przez grupę ekspertów biznesowych i akademickich z doświadczeniem w zakresie zakupów i zarządzania ryzykiem. Ich wizją jest oferowanie niedrogiego, intuicyjnego i zorientowanego na biznes oprogramowania do zarządzania zamówieniami, łańcuchem dostaw i jakością. Platforma SaaS Meercat pomaga firmom uzyskać przejrzystość łańcucha dostaw, zmniejszyć ryzyko z nim związane oraz usprawnić wewnętrzne zarządzanie dostawcami i jakością, a dzięki koordynacji, automatyzacji i komunikacji pomaga obniżyć koszty i ryzyko związane z zakupami. Procurence zdobyła w ostatnich miesiącach światowe uznanie, począwszy od nominacji do nagrody Global Procurement Awards 2022 w Londynie oraz wpisania na listę 50-to-Watch przez SpendMatters, największy portal zakupowy w USA, wyróżniający najbardziej obiecujących dostawców oprogramowania. Firma otrzymała również znak jakości od BME, niemieckiego stowarzyszenia specjalistów ds. zakupów.