Lider produkcji materiałów izolacyjnych z wełny skalnej zrealizował inwestycję wartą 330 mln złotych. Nowa linia produkcyjna pozwoli na uzyskanie lepszych parametrów jakościowych produktów, większą wydajność i jeszcze wyższą ochronę środowiska. Jednocześnie producent wprowadza nowe portfolio produktów do izolacji dachów płaskich oraz ścian zewnętrznych.
Inwestorzy, generalni wykonawcy i deweloperzy stawiają produktom budowlanym coraz wyższe wymagania dotyczące jakości, trwałości, parametrów oraz wartości dodanej, jakie oferują. Coraz większą wagę przywiązuje się także do efektywności energetycznej i bezpieczeństwa pożarowego budynków. Materiały budowlane mają pomóc w zrealizowaniu tych celów. ROCKWOOL, jako lider branży, od wielu lat obserwuje i analizuje rynek, często go wyprzedzając – proponując innowacyjne rozwiązania. Tak jest i tym razem – producent obserwując zmiany na rynku, realia związane z nowymi budynkami, wymagania w zakresie efektywności energetycznej, bezpieczeństwa pożarowego czy indywidualne wytyczne dot. różnych typów budynków – kontynuuje rozpoczęty już dawno proces modernizacji fabryk. Inwestycja w nową linię produkcyjną umożliwi firmie ROCKWOOL uzyskanie jeszcze lepszych parametrów jakościowych produktów, wyższą wydajność, a także jeszcze zminimalizować wpływ na środowisko.
ROCKWOOL w nową linię produkcyjną w Cigacicach zainwestował 330 mln złotych. Cały projekt został przygotowany przez zespół specjalistów Grupy ROCKWOOL. Nowa linia gwarantuje najbardziej zaawansowaną technologicznie infrastrukturę do wytwarzania wełny skalnej w Polsce. Jest to czwarta taka linia na świecie. Rozwiązania zostały opracowane na bazie doświadczeń zdobytych na podstawie podobnych projektów zrealizowanych w Danii, Holandii czy USA.
– W ROCKWOOL wyznajemy zasadę, że nie wystarczy podążać za rynkiem, należy go wyprzedzać. Aby móc oferować naszym klientom najbardziej innowacyjne i najlepsze jakościowo produkty i rozwiązania musimy posiadać także najbardziej nowoczesną infrastrukturę produkcyjną. Nowa linia w Cigacicach pozwala nam na wykorzystywanie najnowszej technologii do produkcji wełny skalnej. Umożliwi nam to dalszy rozwój i ekspansję na rynku oraz wprowadzanie coraz bardziej nowoczesnych produktów, a także rozszerzanie zastosowania wełny skalnej na nowe segmenty. Pozwoli także na dostarczanie na rynek produktów o jeszcze lepszych parametrach – przykładem jest nasze nowe portfolio rozwiązań do dachów płaskich i przygotowywane produkty fasadowe, którym stawia się specjalne wymagania dotyczące właściwości mechanicznych i bezpieczeństwa pożarowego – komentuje Andrzej Kielar, Prezes ROCKWOOL Polska.
ROCKWOOL w związku ze swoim konsekwentnym rozwojem stale przeprowadza modernizacje istniejącej infrastruktury produkcyjnej i inwestuje w nowe, zaawansowane technologicznie linie. Od początku funkcjonowania ROCKWOOL w Polsce zainwestował ponad 1,3 miliarda złotych w modernizację dwóch fabryk. Rozwój przedsiębiorstwa przez ponad 20 lat w Polsce doprowadził dziś do tego, ze w ROCKWOOL Polska pracuje ponad 1100 osób, a sama firma na stałe współpracuje z wieloma firmami zatrudniającymi ponad 3000 osób. – Fabryki ROCKWOOL w Europie Środkowo-Wschodniej są jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych zakładów produkcyjnych w całej Grupie. O naszym konsekwentnym i dynamicznym rozwoju świadczy fakt, że zarówno nasze produkty, jak i sama firma otrzymały dotychczas ponad 50 prestiżowych nagród i wyróżnień – dodaje Andrzej Kielar.
O ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.:
ROCKWOOL Polska Sp. z o.o., należąca do Grupy ROCKWOOL, jest światowym liderem w produkcji skalnej wełny mineralnej, powszechnie wykorzystywanej w budownictwie, energetyce i ciepłownictwie. Wszystkie produkty ze skalnej wełny ROCKWOOL służą poprawie efektywności energetycznej budynków i posiadają wspólne właściwości – są niepalne, dzięki czemu rośnie bezpieczeństwo pożarowe, trwałe i mają właściwości wyciszające. W Polsce firma posiada dwie fabryki – w Cigacicach koło Zielonej Góry i w Małkini, w okolicach Ostrowii Mazowieckiej. ROCKWOOL Polska aktywnie angażuje się w kampanie społeczne i edukacyjne dotyczące efektywności energetycznej i bezpieczeństwa pożarowego. Więcej informacji o ROCKWOOL Polska znaleźć można na stronie www.rockwool.pl, a także na Facebooku oraz Twitterze.
Źrodło: ROCKWOOL Polska