Pompa próżniowa – zapomniany element w procesie wytwarzania? Kilka lat temu powiedziałbym, że tak, jednak dzisiaj nie śmiałbym już zaryzykować takiego stwierdzenia.
W codziennej pracy spotykam się z użytkownikami mającymi kontakt z próżnią we własnych zakładach. Poza chęcią zakupu części zamiennych czy eksploatacyjnych do posiadanych urządzeń powodem kontaktu z serwisem jest również awaria pompy, dodatkowo zdarza się ona w najmniej oczekiwanym momencie. Dopiero wówczas użytkownik zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w procesie produkcyjnym odgrywa pompa próżniowa. Wiemy, jak zapobiegać tego typu sytuacjom i chętnie podzielimy się doświadczeniem zdobytym wspólnie z naszymi klientami.
Coraz większe grono użytkowników stawia na serwis prewencyjny, który ma na celu przeciwdziałać nagłym awariom. Nasuwa się pytanie, jak to funkcjonuje w rzeczywistości i czy warto zlecić taką pozornie prostą usługę?
W skrócie wygląda to następująco: umawiamy dogodny termin serwisu, podczas wizyty serwisant ocenia stan urządzeń i proponuje wymianę zużytych części, sprawdzając przy tym ogólny stan techniczny pompy. Usługa świadczona jest u klienta, tym samym wyeliminowane zostają koszty transportu do serwisu zewnętrznego. Na wykonaną usługę klient otrzymuje gwarancję i pewność, że urządzenie będzie działało bezawaryjnie, a niespodziewane przestoje nie będą miały miejsca. Oferujemy także możliwość stworzenia indywidualnego planu przeglądów, dopasowanego do potrzeb klienta.
Czy warto? Opinie użytkowników jednoznacznie potwierdzają, że tak. Koszty serwisu prewencyjnego wahają się w granicach 10–15% wartości remontu w przypadku wystąpienia poważnej awarii, nie biorąc pod uwagę strat związanych z przestojami. Dodatkowym atutem serwisu prewencyjnego są planowane i przewidywane koszty konserwacji urządzeń.
Autor: Grzegorz Wojciechowski, Prezes Zarządu, Becker Polska