SKF zakomunikował, że od pewnego czasu regularnie wprowadza na rynek rozwiązania, które przyczyniają się do ochrony środowiska, jako część swojej koncepcji „BeyondZero”.
Pakiet SKF „BeyondZero ma pozwalać ograniczyć wpływ działalności producentów na środowisko. Postępy w zakresie ochrony środowiska uzyskiwane dzięki stosowaniu rozwiązań z pakietu są potwierdzane za pomocą metodologii oceny okresu trwałości opracowanej przez inżynierów SKF do spraw zrównoważonego rozwoju. Rezultaty będą corocznie weryfikowane przez KPMG.
– Pakiet SKF „BeyondZero” jest ważnym krokiem dla SKF w naszym rozwoju rozwiązań dla klientów, które ograniczają wpływ na środowisko. Produkty, rozwiązania i usługi SKF pochodzące z naszych pięciu platform technologicznych już polepszają wydajność procesów naszych klientów i umożliwiają im uzyskiwanie większej zyskowności, mówi Tom Johnstone, prezes i dyrektor generalny SKF.
Pakiet SKF „BeyondZero” umożliwia proekologiczne działania. SKF ocenia, że wielkość sprzedaży pakietu w 2011 wyniosła ok. 1,2 mld zł. Celem jest osiągnięcie 5 miliardów w roku 2016.
– Ironią dla świata biznesu jest fakt, że w pewnym momencie zaczęliśmy się martwić o nasz wpływ na otaczający nas świat, a dzisiaj to stan świata w coraz większym stopniu ma wpływ na sposób prowadzenia przez nas działalności. Wzrost zaludnienia, niedobór energii i wody to tylko kilka ze światowych megatrendów oddziaływujących na nas. Wiodące korporacje wiedzą, że warto patrzeć dalej niż na wyniki w następnym kwartale, gdyż przewidywanie kierunków rozwoju społecznego i innowacyjność mogą spełnić oczekiwania zarówno klienta jak i potrzeby środowiska, mówi Barend van Bergen, szef Światowego Centrum ds. Zmian Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju KPMG (KPMG’s Global Center for Excellence for Climate Change & Sustainability).