Firma Interroll rozbudowuje zdecentralizowaną koncepcję sterowania i napędu, wykorzystywaną z powodzeniem od lat w systemach transportu beznaporowego, a bazującą na 24-woltowych silnikach RollerDrive i sterownikach MultiControl. Obecnie do portfolio firmy trafiła specjalna odmiana systemu przeznaczona do transportu palet.
Grupa Interroll, będąca jednym z czołowych światowych dostawców rozwiązań z zakresu transportu materiałów, oferuje teraz również obsługę palet w systemie transportu beznaporowego. Nowa jednostka sterująca Pallet Control 6000 jest kluczowym elementem całego systemu, obejmującego także rolki przenośnika, sterowniki MultiControl i napędy paletowe Pallet Drive. Całość pracuje z napięciem zasilania 400 VAC.
Nowy system pozwala łatwo zapewnić ciągłość transportu materiałów i bezproblemową pracę; dotychczas realizacja systemów beznaporowego transportu palet wiązała się z dużymi kosztami generowanymi przez oprogramowanie do sterowników PLC i dodatkowe elementy pneumatyki zapewniające automatyczny przepływ towarów w punktach transferowych, na przykład do układnic czy wind w magazynach. Rozwiązanie zaproponowane przez Interroll eliminuje potrzebę scentralizowanego okablowania sterowników PLC oraz ich programowania. Nowa jednostka sterująca pełni rolę elementu pośredniczącego pomiędzy napędem i modułem MultiControl, zawierającym komplet obwodów logicznych do sterowania systemem transportu beznaporowego.
Prosty, energooszczędny, delikatny dla produktów i kompaktowy
Przenośnik palet wykorzystujący technologię Interroll jest energooszczędny, ponieważ nie pracuje w sposób ciągły. Zamiast tego może być podzielony na strefy, które aktywują i dezaktywują się automatycznie, gdy jest to wymagane. Daje to korzyść polegającą na tym, że energia jest pobierana tylko podczas transportu. Jedynymi napędami aktywowanymi w danej chwili są te, których zadziałanie jest niezbędne do zapewnienia optymalnego przepływu palet. Zintegrowana funkcja łagodnego rozruchu zmniejsza początkowy moment obrotowy, co jednocześnie zmniejsza obciążenie wszystkich elementów mechanicznych, zapewniając optymalne przyspieszenie palet. Przemieszczenie palet po wyłączeniu napędu Pallet Drive jest również regulowane przez Pallet Control.
Kolejną zaletą tego rozwiązania jest jego kompaktowa natura: jako silnik bębnowy, Pallet Drive ma takie same wymiary, jak rolki przenośnika. Można go zatem płynnie zintegrować z profilem przenośnika. Oznacza to, że stacja napędowa nie wymaga dodatkowej przestrzeni, a przenośnik można zamontować bezpośrednio na podłodze lub zintegrować ze stołem obrotowym. W porównaniu z rozwiązaniami wykorzystującymi zewnętrzny motoreduktor, zapewnia to znaczną oszczędność miejsca.
Zastosowanie modułu MultiControl umożliwia wizualizację systemu transportowego i zapewnia certyfikację dla sieci fieldbus PROFINET, EtherNet/IP i EtherCAT. Moduł jest zatem bardzo łatwy w obsłudze.
Komponent dla Logistics 4.0: Dane dotyczące wydajności i funkcje konserwacji prewencyjnej
Wiele funkcji zostało zaprojektowanych do konserwacji prewencyjnej. Konfigurator Pallet Control, mogący być pobrany ze strony internetowej Interroll, pozwala łatwo zmieniać parametry lub modyfikować kierunek obrotu za pośrednictwem gniazda USB, bez potrzeby przenoszenia i przełączania kabli. Natężenie prądu i moc są monitorowane, a bieżący status jest wyświetlany. Ponadto, wyświetlany jest całkowity czas pracy poszczególnych napędów Pallet Drive, co umożliwia zapobiegawcze przeprowadzanie niezbędnych czynności konserwacyjnych, redukując do minimum czas ewentualnych przestojów. Styk zabezpieczenia termicznego i ciągła analiza poboru prądu zabezpieczają napędy Pallet Drive przed przeciążeniem. Opcjonalny hamulec w tych napędach może być aktywowany z Pallet Control. Alternatywnie, Pallet Control może być aktywowany za pośrednictwem innych wejść cyfrowych 24 V lub sygnałem analogowym 0…10 VDC.
Opisany system nadaje się do transportu palet o masie do 1250 kg przy szybkości przesuwu do 0,22 m/s. Obejmuje dzięki temu wszystkie najpowszechniejsze zastosowania na rynku.
Firma: Interroll