TAROPAK 2014 – biznes w najlepszym wydaniu

    Zakończyły się Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK – niepowtarzalny czas biznesowych spotkań o międzynarodowym wymiarze. Liczby mówią same za siebie. Tegoroczna edycja z całą pewnością na długo pozostanie w pamięci wystawców i zwiedzających. Dlaczego? Oto trzy główne powody!

    Po pierwsze WYSTAWCY

    W tym roku było ich nieco ponad 500. Swoimi ekspozycjami wypełnili pięć pawilonów wystawienniczych oraz znaczną część głównego placu na terenie zewnętrznym, stanowiąc jednocześnie największą imprezę wystawienniczą spośród całego bloku targów trwających w tym samym czasie, czyli targów Polagra Tech, Polagra Food, Polagra Gasto, Invest Hotel i Smaki Regionów. Łącznie w dniach od 27 września do 2 października na terenach Międzynarodowych Targów Poznańskich wystawiło się ponad 1 300 firm z 45 krajów świata prezentujących 450 nowości. Ponad 200 z nich przedstawili wystawcy Targów TAROPAK, wśród których aż 12 wyróżnionych zostało Złotym Medalem MTP.

    Tegorocznymi laureatami najcenniejszego trofeum MTP zostali przedstawiciele firm ECOR PRODUCT SP. Z O.O., GEKOPLAST S.A., IZIPAK SP. Z O.O., JANFRUIT SP. Z O.O., KLAR GLASS SP. Z O.O., POLPAK SP. Z O.O., PROMENS, RADPAK FABRYKA MASZYN PAKUJĄCYCH SP. Z O.O., SUDPACK POLSKA SP. Z O.O., TRANSACO GROUP SP. Z O.O. ORAZ TRILOGIQ POLAND SP. Z O.O. i WINTERWARM POLSKA SP. Z O.O.

    Liczba i jakość produktów wyróżnionych Złotym Medalem to efekt nieprzeciętnego zaangażowania wystawców, za które bardzo dziękujemy – mówi Joanna Kucharska, dyrektor Targów TAROPAK. – Cieszy fakt, że to właśnie takie firmy budują i kreują z nami przyszłość branży opakowaniowej i logistycznej, która maluje się w niezwykle optymistycznych barwach – dodaje.

    Wynikiem zaangażowania i solidnego przygotowania się do targów były również przyznane nagrody za najatrakcyjniejsze stoisko. Wyróżnienia Acanthus Aureus przyznane zostały firmom SȔDPACK Polska, Silny&Salamon, CASSIOLI Polska, LOGIS, UTZ – GEORG UTZ, Antalis Poland.

    Po drugie ZWIEDZAJĄCY

    Liczba zwiedzających znacznie przekroczyła spodziewane efekty. – Z dumą i nieskrywaną satysfakcją ogłaszamy, że na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich gościliśmy łącznie ponad 60 000 zwiedzających z całego świata – podkreśla Joanna Kucharska. Blok targów Polagra wraz z największym w tej grupie TAROPAKIEM zwiedziło około 130 delegacji z takich krajów jak Uzbekistan, Tadżykistan, Iran, Algieria, Egipt, Turcja, Kazachstan, Białoruś, Ukraina, Litwa, Rosja, Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk czy Kanada. – Potencjał polskiego opakowalnictwa jest imponujący, a co najważniejsze chcą z niego korzystać przedsiębiorcy z najróżniejszych branż – wyjaśnia Joanna Kucharska. – Naturalnie największy udział w spotkaniach mieli przedsiębiorcy reprezentujący branżę FMCG, ale zdecydowany akcent farmaceutyki, kosmetologii czy motoryzacji daje sporo do myślenia – podkreśla.

    Godnym dodania jest również kwestia profilu zwiedzających, którzy w znacznej mierze stanowili pion zarządzający międzynarodowych koncernów, sieci handlowych i prężnie rozwijających się przedsiębiorstw.

    – Uśredniając opinie wystawców z całą pewnością stwierdzam, że tegoroczne Targi TAROPAK zostały przyjęte bardzo pozytywnie. Doceniono jakość zwiedzających, ich profesjonalizm oraz otwartość na podejmowanie biznesowych inicjatyw. Nie oznacza to jednak, że słowa krytyki w ogóle nie padły. Te jednak traktujemy jako motor napędowy do udoskonalania formuły wydarzenia i polepszania jej jakości.

    Po trzecie WYDARZENIA

    Tegoroczne Targi TAROPAK ubarwiły wydarzenia towarzyszące skoncentrowane na wóch głównych zagadnieniach – logistyce oraz opakowalnictwie. Wielkim sukcesem zakończył się II Kongres Przemysłu Opakowań oraz I Forum Bezpieczeństwa w Magazynie. Tradycyjnie już wziąć można było udział w Sztaplar Show oraz In4Log – imprezach logistycznych. Debiutujący Salon Logistyki Odzysku oraz znane już konferencje Innowacyjne Opakowania oraz Bezpieczne Opakowanie także znalazły swoich słuchaczy, podobnie jak wystawa Art of packaging czy konferencja odpowiadająca na pytanie: Jak sprzedawać żywność zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 1169/2011?

    Bogaty program wydarzeń towarzyszących to głównie zasługa współpracujących z nami mediów, stowarzyszeń branżowych oraz instytutów, a także wspierających ich działalność partnerów biznesowych. Dziękując za wspaniały efekt wspólnej pracy, śmiało wyrażam nadzieję na jej kontynuację, która przynosi owocuje jeszcze większą świadomością biznesową branży – mówi Joanna Kucharska. 

    Zakończone właśnie czterodniowe święto branży opakowaniowej i logistycznej przechodzi do historii jako wydarzenie objawiające ogromny potencjał obu sektorów, a co najważniejsze – zauważalny przez kontrahentów z Polski i zagranicy. Kolejna edycja Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK odbędzie się dokładnie za dwa lata. Tymczasem już dziś zaprosić można na Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego PAKFOOD, które odbędą się w dniach

    od 21 do 24 września 2015 r.