Toyota Industries Corporation uruchamia pierwszą na świecie produkcję hybrydowego wózka widłowego z wewnętrznym systemem spalania. Sprzedaż tego modelu na japońskim rynku rozpocznie się w grudniu.
Model Geneo-Hybrid to 3,5-tonowy wózek widłowy wyposażony w 2,5-litrowy silnik Diesla, silnik elektryczny i niklowo–wodorkowe akumulatory (NiMH). Toyota oficjalnie deklaruje, że zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla dla tego modelu zostały zmniejszone o 55%.
– Toyota jest liderem w rozwoju technologii hybrydowej od wielu lat. Przykładem tego jest bardzo popularny samochód Prius – stwierdza Brett Wood, prezes TMHU. – Jesteśmy podekscytowani, widząc wejście nowych technologii hybrydowych do użytku codziennego w transporcie materiałów. Jest to znaczące wydarzenie dla rozwoju naszego przemysłu.
Silnik napędzający wózek widłowy jest zasilany energią elektryczną z prądnicy i akumulatorów. Funkcje ładowania są zasilane przez równoległy system hybrydowy wyposażony w hydrauliczną pompę, która otrzymuje energię mechaniczną z silnika Diesla, prądnicy i energii elektrycznej pochodzącej z akumulatorów. Niklowo-wodorkowe akumulatory są doładowywane poprzez pracę silnika i nie wymagają oddzielnego ładowania.