Adam Piękoś, wsparcie produktowe – technika przemieszczeń liniowych, Bosch Rexroth
Pierwsza grupa to elementy prowadzące. Najprostsze i już niezbyt popularne są wały wraz z tulejami tocznymi. Bardziej popularne, ze znacznie lepszymi właściwościami, są profilowane szyny wraz z wózkami. Do zastosowań ogólnych używa się zestawów z kulkami jako elementami nośnymi. Tam, gdzie potrzebna jest wysoka sztywność i precyzja, zamiast elementów kulkowych używa się elementów wałeczkowych.
Druga z grup to mechanizmy śrubowo-toczne. Kompletny mechanizm składa się z odpowiednio obrobionej śruby, nakrętki, obudowy nakrętki, łożysk i opcjonalnie łącznika do silnika. Nowością są mechanizmy śrubowo-planetarne, które oferują nośności dynamiczne dochodzące do 544 kN (przy średnicy śruby 75 mm).
Trzecia z grup to moduły liniowe. Są to elementy, które powstają w wyniku zamknięcia elementu napędowego (śruby, paska) w profilu aluminiowym lub stalowym. Ich zwarta budowa wraz z dodatkowymi atutami, takimi jak taśma uszczelniająca czy łącznik przystosowany do konkretnego modelu silnika, powodują, że dobór i instalacja takiego elementu zajmuje niewiele czasu. Najbardziej wyróżniają się tutaj siłowniki elektromechaniczne, które występują w rozmiarach charakterystycznych dla siłowników pneumatycznych, lecz przenoszą znacznie większe siły.