W lutym wyprodukowano w Polsce 79 114 nowych aut. Od początku roku produkcja wyniosła łącznie 153,6 tys. pojazdów, z czego zdecydowana większość (92,4%) to samochody osobowe, pisze Instytut Samar monitorujący krajowy rynek motoryzacyjny.
Produkcja aut osobowych w lutym wyniosła 72 625 szt, (+4,9% w por. z I 2010, +14,8% w por. II 2009).
Najważniejszym producentem osobówek pozostaje w Polsce Fiat Auto Poland – 104,3 tys. szt. (73,6% rynku). Blisko 30% wzrost produkcji pozwolił na umocnienie pozycji lidera i zwiększenie udziału w polskim rynku o 4,9%.
Najbardziej dynamiczny wzrost osiągnęła za to produkcja w gliwickim Oplu. Od początku roku powstało tam 21,8 tys. aut (+63,4% rr). Tym samym Opel Polska zwiększył swój udział w rynku o 4,1% do 15,4%. Co drugi samochód, z gliwickiej fabryki to Astra IV (ponad 11,5 tys. szt.).
Prawie o 13% wzrosła produkcja Volkswagena. W poznańskich zakładach wyprodukowano 10,9 tys. aut, (7,7% udziału w rynku).
W najgorszej sytuacji jest obecnie FSO, która odnotowała mocny spadek – wynik nieco ponad 4,8 tys. aut jest o 65,5% mniejszy od ubiegłorocznego pisze Samar.
Coraz mniej krajowej produkcji auta pozostaje na rodzimym rynku. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy roku polscy klienci kupili 3 025 aut wyprodukowanych w kraju, co stanowi 2,13% (rok temu 2,77%) tegorocznej produkcji.
Produkcja aut dostawczych w lutym wyniosła 6 489 szt. (+23,6% w stos. do I 2010 i +40% w stos. do II 2009). Po dwóch miesiącach wielkość krajowej produkcji przekroczyła 11,7 tys. szt. (+21,7% rdr).
Na pozycji lidera umocnił się Volkswagen Poznań (86,4% rynku), który „wypuścił” od początku roku ponad 10,1 tys. aut, przede wszystkim Caddy (8,6 tys. 85% produkcji).
W tyskim FAP wyprodukowano w tym czasie 1,6 tys. aut dostawczych. (-21,8%).
Od początku roku na zagraniczne rynki wyeksportowano 97,3% krajowej produkcji (11,4 tys. sztuk) aut dostawczych.